Uroš Okorn o vsebinskem marketingu kot učinkoviti prodajni metodi

Avtor: Uroš Okorn, Dominatus, 10.07.2020

Vsebinski marketing – zgodbe, ki prinašajo stranke

Velikokrat poslušam, kako težko je pisati in kako je to brezveze. Naj ti že takoj na začetku dokažem, da to ni res. Poglejmo samo 3 primere:

  1. https://www.optimizacija-strani.info/2019/10/kako-vsebinski-marketing-bratoma-jerneju-in-matevzu-iz-bleda-posteno-polni-zepe/ – ne samo, da smo njima pomagali, to je tudi eden najbolj branih člankov na Dominatusovem blogu;
  2. https://www.optimizacija-strani.info/2018/06/5-neverjetno-enostavnih-korakov-pri-pisanju-besedil/ – članek o tem, kako pisati vsebino;
  3. https://www.racunalniske-novice.com/novice/dogodki-in-obvestila/kako-najbolj-enostavno-kupiti-bitcoin.html – preko 578000 branj in tudi NAJVEČKRAT BRAN članek na Računalniških novicah.

OK, sedaj sem A od AIDA (attention, interest, desire, action) »obdelal«. Če te nisem prepričal, nehaj brati, drugače pa beri dalje, obljubim, da IDA ne bom tako agresivno obdelal. ;)

Ko se odločam za nakup izdelka ali storitve, ponudbo najprej raziščem. Prepričan sem, da tudi ti narediš podobno. Takšne so pač navade kupcev! Čeprav vsi iščemo informacije o izdelku oz. storitvi, se hkrati malo izogibamo oglasov. Oglase povezujemo z agresivnim pristopom, saj nam informacije vsiljujejo na strogo prodajni način, torej nas želijo prepričati k nakupu. Obstaja pa inteligentnejša oblika podajanja informacij, ki ji pravimo content marketing oz. v prevodu vsebinski marketing.

Vsebinski marketing ni nekaj novega in ga ni prinesel internet. Pravzaprav niti ni nujno, da obstaja samo v digitalni obliki. Res pa je, da internet nudi neomejen dostop do informacij in je zato vsebinski marketing uspešen.

Kako deluje vsebinski marketing?

Gre za inteligenten način podajanja informacij (kmalu ti razložim podrobneje, zato beri naprej :), ki podzavestno vodi v nakupni proces. Naj ti že takoj povem, da tale blog ni napisan tako, da bi te napeljeval k nakupu, ampak je napisan tako, da te navdušim nad pisanjem. ;) Med prebiranjem vsebine se torej ne zavedamo prodajnega lijaka, ki obiskovalce spreminja v kupce. To pa ni edini razlog, da je vsebinski marketing tako uspešen. Če izdelek oz. storitev predstavimo v obliki zanimive zgodbe, bo le-ta uporabniku veliko bolj všeč kot pa nadležen oglas. Vsebinski marketing je lahko tudi »storytelling« – pripoved vsebine oz. zgodbe.

Vrniva se malce nazaj. Prej sem omenil, da morajo biti informacije servirane na inteligenten način. Jasno je, da morajo biti uporabniku ZLAHKA dostopne in BREZPLAČNE. Vsebina mora biti bralcu pomembna, saj jo bo le tako sam poiskal in ne bo imel občutka, da mu podjetje skuša karkoli prodati. Dober primer so razni vodiči oz. »tutoriali«. Zakaj? Že sama tema se bo bralcu zdela zanimiva, ob branju pa se bo še naučil nekaj novega. Poučna vsebina bo bralcu pustila pozitivno izkušnjo, pozitivna izkušnja pa bo okrepila zaupanje stranke v podjetje in posledično vplivala na ugled ter večjo stopnjo konverzij prodaje. Na kratko: content marketing se nanaša na podajanje novih znanj, ki bodo vašim bralcem kakorkoli pomagala.

Vsebinski marketing velja za umetnost komunikacije s strankami, zato priprava vsebine predstavlja nekoliko težji del, vendar tudi tu pomagajo nasveti. Informacije lahko podajamo v različnih vsebinskih formatih: besedilo, slike, (info)grafike, animacije, audio in video posnetki, e-knjige itd. Na splošno velja, da je bolj uspešna tista vsebina, ki vsebuje čim več različnih formatov. Pomislite, kakšna razlika je, če neko stvar opišemo samo z besedami ali pa jo tudi ponazorimo s sliko! V mislih imejmo, da je vsebinski marketing proces, ki se nikoli ne ustavi. Nenazadnje si želimo obdržati stranke, zato jim moramo vsakokrat ponuditi nekaj novega. Pomemben pa je tudi način, kako svojo vsebino nudimo. Že prej sem omenil zgodbe. Te hkrati pomagajo pri prepoznavnosti izdelkov oz. blagovnih znamk, zato jih uporabljajo številna podjetja. Se spomnite TV oglasov za Coca-Colo med božičnimi prazniki? Ob sloganu »Vse bo v redu« pa verjetno pomislite na Zavarovalnico Triglav? No, temu pravimo zgodbe.

Recept za content marketing

Kot pri vsaki stvari moramo tudi za vsebinski marketing najprej imeti čisto sliko. Le tako smo lahko ob pravem času na pravem kraju in delamo pravo stvar.

  1. Izbira strategije za vsebinski marketing

Za pravo strategijo potrebujemo nekaj odgovorov: Komu je vsebina namenjena? Kakšna je njena dodana vrednost (zakaj bo zanimiva)? Kje, kdaj in na kakšen način jo deliti? Kaj je vsebina? Spoznati moramo ciljno publiko. Če govorimo o mlajši populaciji, so to lahko družbena omrežja. Raziskati moramo samo še, kdaj so uporabniki najbolj aktivni. Če pa je govora o starejši publiki, morda splet ni najbolj primeren komunikacijski kanal.

  1. Vsebinska optimizacija, analiza in navodila za copywriting

Pri vsebinah na spletu nam pomaga vsebinska optimizacija. To pomeni, da vsebino optimiziramo tako, da jo doseže čim več ljudi. Vsebinska optimizacija se torej začne z analizo ključnih besed, ki jih uporabimo v članku. Vedeti moramo tudi, kako dolg naj bo članek, kakšna naj bo gostota ključne besede. Navodila za copywriting se pošljejo piscem, ki sestavijo vsebino.

  1. Copywriting – pisanje besedila za uporabnike

Copywriting je pisanje prodajno usmerjenih vsebin. Vsebine morajo skupaj tvoriti neko zgodbo in biti med seboj povezane. Tudi različni vsebinski formati (besedila, grafike ipd.) se morajo med seboj ustrezno dopolnjevati. Poleg tega pa moramo doseči učinek prodajnega lijaka, ki bo bralca postopoma spremenil v stranko. V nadaljevanju ti podam nekaj nasvetov za kvalitetna besedila.

  1. Spremljanje in merjenje

Copywriting, vsebinska optimizacija in objava vsebin so nujne stvari, vendar to še ni dovolj. Za uspešen vsebinski marketing je potrebno rezultate spremljati. Vedeti moramo, kdaj in na kakšen način je vsebina prišla do ciljne publike, saj le tako vsebinski marketing še izboljšamo.

Kakovostna vsebina je osnova za vsebinski marketing!

Ja, res je! Če se bralcu vsebina ne bo zdela zanimiva, kakovostna ali kakorkoli zanj uporabna, tvoj vsebinski marketing ne bo uspešen. Naj ti na kratko naštejem nekaj stvari:

  1. Razmisli, kako lahko bralcu z vsebino pomagaš in si naredi oporne točke, o katerih nameravaš pisati. V vsaki točki poskrbi, da bralca obdržiš.
  2. Poskrbi, da bosta naslov in metaopis mikavna in bosta bralca prepričala h kliku, vendar ne zavajaj! Uporabljaj številke, presežnike, izzovi čustva in bralca prisili k razmisleku.
  3. Izpostavi, kaj so tvoje prednosti pred konkurenco in zakaj naj uporabnik izbere ravno tebe. Uporabi USP-je.
  4. Na osnovi opornih točk napiši vsebino. Pregledno strukturiraj, izpostavi pomembne stvari (odebeljen tisk, velike črke, druga barva ipd.). Vključi slike, bralcu ponudi možnost »akcije« (CTA). Vsebinska optimizacija je pomembna, zato uporabi iskane ključne besede. Ne pozabi na zaključek, s katerim bralca obdržiš – omeni mu, kaj lahko pričakuje naslednjič.
  5. Napisano vsebino preberi večkrat. Preberi jo kasneje in jo daj za prebrat še komu drugemu.

Če želiš natančna navodila po korakih, si to lahko prebereš na tem blog postu.

Influencer marketing – vsebinski marketing v novi dimenziji?

Če se vsebinski marketing vrti okoli vsebine, influencer marketing v ospredje postavlja influencerje oz. vplivneže. To ne pomeni, da vsebinski marketing ne deluje, pač pa nam influencer marketing še dodatno pomaga. Naj ti razložim podrobneje ...

Nakupni proces je vse bolj kompleksen. Marsikateremu uporabniku informacije s strani blagovne znamke niso zadosti. Na koncu ima glavno besedo prijatelj ali (ne)znanec, ki je izdelek oz. storitev že preizkusil. Če več ljudi potrdi dobro izkušnjo, potem bo že držalo! Takšnemu pristopu pravimo influencer marketing oz. vplivnostni marketing.

Influencer oz. vplivnež je torej znana oseba (osebno poznanstvo ni nujno), ki blagovno znamko že pozna in s širjenjem svoje pozitivne izkušnje pripomore k prepoznavnosti blagovne znamke. Pri tem ni nujno, da influencer neposredno vpliva na nakup nekega izdelka oz. storitve – lahko gre samo za spreminjanje mnenja, kar bo kasneje vodilo v proces nakupa. Seveda pa influencer ne more biti vsak. Nujno je, da ima takšna oseba dovolj aktivnih sledilcev in da je tudi sama aktivna na različnih kanalih oz. družbenih omrežjih.

<- Nazaj na seznam

Sorodne vsebine

Aljoša Domijan

Aljoša Domijan - Prodaja dražjih izdelkov zahteva več pozornosti – tudi na spletu

Avtor: Aljoša Domijan, enaA.com Datum: 22.07.20

Kupci, ki kupujejo dražje izdelke nakupu posvetijo več časa in pozornosti, hitri nakupi pa so namenjeni cenejšim izdelkom.

Polona kisovec.jpg

Polona Kisovec - Pišite vsebino za samo 30 % vaših bralcev

Avtor: Polona Kisovec, 121 marketing Datum: 02.07.20

Preden začnete s pisanjem besedila, si jasno odgovorite, za koga konkretno so vsebine namenjene in kaj konkretno mu lahko ponudite.

Radoš Skrt.jpg

Radoš Skrt - Facebook oglaševanje

Avtor: mag. Radoš Skrt, Nasvet.com Datum: 02.07.20

Najbolj učinkovit predstavnik push oglaševanja, ko govorimo o B2C segmentu, je Facebook, saj poleg velikega dosega omogoča tudi zelo natančno targetiranje.