Zdi se, da živimo hitro, hitreje kot katerakoli generacija pred nami ter da splet in pametni telefoni v naša življenja prinašajo le še višje hitrosti. No, ko kupujemo na spletu, smo vse prej kot hitri. Predvsem smo preudarni in precej počasnejši, daleč od tega, da bi kupovali zgolj z nekaj hitrimi kliki. Na www.enaA.com smo naleteli celo na kupca, ki je nakup opravil celih 16 mesecev potem, ko je izdelek naložil v košarico. Kako torej kupujemo?
Nekaj manj kot tretjina kupcev nakup opravi tako, da si ogleda le stran izdelka, ki ga želijo kupiti. Približno 60% je takih, ki si pred nakupom ogledajo tri strani. Število kupcev, ki si pred nakupom ogleda več kot štiri strani hitro pada. Zanimivo pa je, da prav ti v vrednosti nakupov predstavljajo več kot polovico. Kupci, ki kupujejo dražje izdelke, torej nakupu posvetijo več časa in pozornosti, hitri nakupi pa so namenjeni cenejšim izdelkom.
- 1 - Število ogledov strani pred nakupom (vir enaA.com)
Zanimiv je tudi podatek, koliko časa mine od obiska spletne trgovine do izbire izdelka, ki se zaključi z nalaganjem izdelka v košarico. 43,06% kupcev to res naredi še isti dan, vendar jih kar 37,17% za to potrebuje celih 12 do 30 dni. Tudi tu je primerjava razmerij po vrednosti nakupov obratna. Vrednost hitrih nakupov predstavlja 36,2%, vrednost nakupov po 12 do 30 dneh pa 44,11%. Pred nakupom dražjih izdelkov si torej ne le ogledamo več strani temveč si vzamemo tudi več časa za to, da preverimo ponudbo v drugih spletnih trgovinah in najverjetneje tudi v klasičnih trgovinah. Vsekakor velja, da za nadpovprečno visoke nakupe (na enaA.com ti znašajo 160 evrov) kupci potrebujejo več kot 4 dni.
- 2 Časovni zamik med prvim obiskom in nalaganjem izdelka v košarico
Preudarnosti ni videti konca. Res je, da potem, ko izdelek naloži v košarico, 72,07% kupcev opravi nakup takoj ali še isti dan. Vendar pa ni mogoče spregledati, da kar 7,42% kupcev za zaključek nakupa potem potrebuje še 28 dni in več. Med njimi je seveda tudi naš rekorder s 16 meseci.
Če želite prodati hitreje, oziroma, če sploh želite prodati, predlagam, da poskrbite za čimboljše opise. Vanje vključite vse, kar kupce zanima. Tako bo njihova potreba po iskanju dodatnih informacij drugje manjša, s tem pa bo manjša tudi verjetnost, da bodo izdelek, ki ga ponujate, kupili drugje. Nič ni namreč lažjega, kot kupcu, ki se je že skoraj odločil za nakup v vaši spletni trgovini, v osebnem pogovoru ponuditi popust.
Vsekakor spletnih kupcev ne obravnavajte »na hitro«.