Uroš Žižek: KPI-ji, ki so v popolnosti povezani s poslovanjem podjetja, so najboljši, torej tisti, ki se vežejo na prodajo.

Avtor: NETFORK Akademija, 24.05.2023

Uroš Žižek je partner in vodja raziskav v podjetju E-laborat d.o.o. Je strokovnjak na področju postavitev in upravljanja analitičnih modelov podjetij, uporabniške izkušnje, optimizacije nakupnega procesa, digitalne strategije in na področju upravljanja spletnega nastopa. Vrsto let se že ukvarja z raziskavami, zadnja leta intenzivno na področju interneta, kot vodja raziskav v podjetju E-laborat. S pomočjo sodelavcev je razvil 250 indikatorjev dobrih spletnih strani. Predava na Netfork delavnicah, je tudi eden od mentorjev, in vodi raziskovalni oddelek pri E-laborat. Je dober poznavalec internetnega okolja, njegovih tehnologij in hkrati tudi programer. Več o njem izveste tukaj, v nadaljevanju pa preberite svež intervju.

 

Katere 3 KPI-je bi izpostavili pri merjenju učinkovitosti spletnega nastopa in za samega spletnega mesta?

Standardne metrike učinkovitosti vsekakor priporočam, da spremlja vsakdo, ki se gre posel s pomočjo spleta. KPI-ji, ki so v popolnosti povezani s poslovanjem podjetja, so najboljši, torej tisti, ki se vežejo na prodajo. Ta pa je lahko opravljena online ali offline in tako se tudi spreminjajo KPI-ji in metrike. Bolj kot naštevanje najbolj pomembnih KPI-jev se mi zdi pomembno, da podjetje opravi domačo nalogo in prevetri svoje poslovanje na spletu, postavi oz. definira digitalno strategijo in meri s KPI-ji, ki so tesno povezani z učinki spletnega komuniciranja in prodaje.

Katera so ključna orodja za merjenje učinkovitosti?

Omenil bi kar Googlov četvorček: Analytics, Tag manager, Data Studio in Optimize. Potem pa je odvisno od same narave našega poslovanja, katera orodja je še potrebno uporabiti. Nikakor pa ne smemo pozabiti na vse raziskave, ki vključujejo pogovore z našimi uporabniki, odjemalci storitev, gosti. V pogovorih se skriva marsikateri odgovor na naše dileme, ki jih imamo pri spletnem poslovanju.  

Kaj je potrebno narediti, preden se lotite načrtovanja spletnega mesta?

Načrtovanje spletnega mesta je eden od postopkov pri postavitvi novega spletnega mesta, pri katerem podjetjem pomagamo izluščiti bistvo njihovega poslovanja na spletu, pomagamo določiti najpomembnejše elemente, vsebine, funkcionalnosti za uporabnika, določiti njihove poti offline in online. S pomočjo različnih metodologij in pristopov v skupnem sodelovanju z naročnikom določimo okvirje delovanja spletnega mesta, ki so kasneje osnova za izgled spletnega mesta ter za sam programerski del nastanka spletnega mesta. Načrtovanje tako zajema tako pregled in analizo tretjih virov, analize uporabnikov, sestanke in delavnice pri naročniku, priprava skic, popis funkcionalnosti, popis in opis uporabnikov poti in še mnogo več .

Koliko časa je potrebnega za postavitev spletnega mesta od njegove ideje do objave spletnega mesta za prodajo npr. nogavičk in spletnega mesta zavarovalnice?

Čas postavitve spletnega mesta je odvisna od mnogo dejavnikov, ki se morajo pokriti, da gre projekt po načrtovani poti. Največkrat na tej poti naletimo na čeri, ki jih je potrebno preskočiti, za kar pa potrebujemo enkrat več, drugič manj časa, tako da se lahko kakšen projekt tudi zavleče. Če so želje, potrebe in strategija na strani naročnika že izdelane in usklajene, je postopek lažji, če ne,  je potrebno začeti čisto na začetku, pri temeljih celotnega spletnega poslovanja. Tako da je težko reči koliko časa, od meseca dni do pol leta, lahko tudi več.

Zakaj se je vredno udeležiti NETFORK Akademije in komu jo še posebej priporočate? So potrebna kakšna predznanja?

NETFORK priporočam vsem, ki želijo nadgraditi svoje znanje v digitalnem poslovanju. Strokovnost predavateljev, mreženje med predavatelji in udeleženci, pridobitev »notranjih« informacij in delo na svojem projektu so prednosti NETFORK akademije, katere močno priporočam, da jih tisti, ki se vidijo kot vodje oddelkov, direktorji za digital, izkoristijo za svoj razvoj kot tudi za razvoj digitala v organizaciji, kjer so zaposleni.

<- Nazaj na seznam