Irena Stanjko Meršol: Digitalno poslovanje v središče postavlja svojega kupca

Avtor: NETFORK Akademija, 06.08.2019

Irena Stanjko Meršol iz podjetja Ceneje d.o.o. je strokovnjakinja na področju digitalne prodaje. Kot predavateljica na NETFORK Akademiji bo letos nastopila prvič, in sicer v sklopu 4. Modula. Kot pravi sama, si to jemlje kot veliko čast in odgovornost. »Veselim se priložnosti deljenja znanja in izkušenj z udeleženci,« še dodaja, v intervjuju pa je z nami že zdaj posredovala mnogo koristnih informacij in zanimivosti.

Katere 3 trende bi izpostavili na področju digitalne prodaje?

Na začetku ne morem mimo »Mobile first«. Poglejmo napredek enega leta: če je leta 2016 mobilni telefon za nakup na spletu uporabljajo okoli 17% ljudi, je ta odstotek leta 2018 bistveno večji – 46%. Odstotek uporabe mobilnega telefona pri raziskovanju na spletu pa že presega 60%.  Mobilni telefon je sredstvo, ki uporabnikom omogoča stalno povezanost z internetom, podjetjem pa predstavlja edinstveno priložnost za povezovanje s svojimi (bodočimi) potrošniki.

Drugi trend je »Smart Data«. Že dolgo govorimo o »Big Data«, izziv vsakega podjetja pa je, kako podatke hitro analizirati in smiselno uporabiti. Zato sta po mojem mnenju ena večjih revolucij v celotni industriji prav »Machine learning«(ML) in »Artifficial Intelligence«(AI). Prvi nam pomaga hitro analizirati veliko količino podatkov, s pomočjo katerih lahko avtomatizirano personaliziramo sporočila potrošnikom, z AI pa vstopamo na področje prediktivne analitike, ki še dodatno optimizira delovanje podjetja do potrošnikov.

Ne smem pozabiti omeniti »Voice search-a«. Potrošniki ne želijo izgubljati dragocenega časa, zato jim morajo podjetja ponuditi ustrezno rešitev takoj in povsod. Potrošnik racionalizira svoj čas tudi s tem, da se vse manj ukvarja z iskanje ustrezne rešitve med velikem naborom možnosti, pač pa želi skrajšan in prilagojen nabor opcij, na bazi katerih lahko svoje odločitve sprejema hitro. Zato napoved, da bo v svetovnem merilu leta 2020 kar polovica vsega iskanja preko »voice serch-a«, morda le ni tako oddaljena prihodnost, kot se nam je zdelo še kakšno leto nazaj,

Na katera področja digitalnega poslovanja vpliva digitalna prodaja?

Digitalno poslovanje v središče postavlja svojega kupca in njegovo izkušnjo (CX), osnova za zagotavljanje dobrega oz. nadpovprečnega CX pa je poznavanje kupca. O svojih kupcih digitalno usmerjena podjetja zbirajo ogromno podatkov, na bazi katerih kontinuirano opravljajo analize, v želji razumevanja sprožilcev, spodbud in motivatorjev nakupa.

Digitalna prodaja služi kot okno komunikacije s kupci, preko katerega podjetje ne le zbira vse informacije o njih in jih posreduje v baze podatkov za nadaljnjo analizo, pač pa kupcem ob pravem času in na pravem kraju servira izbrane informacije, s katerimi jih privabljajo k nakupom in - še pomembnejše - jih zadrži kot svoje kupce tudi v prihodnje.

Če je torej pri digitalnem poslovanju odločilnega pomena, da podjetje digitalizacijo uvede v prav vse svoje organizacijske procese, poslovno kulturo in kompetence vseh zaposlenih, se uspešnost podjetja pri vsem tem manifestira ravno preko digitalne prodaje.

Kako mora biti digitalna prodaja vključeno v delovanje večjega podjetja?

Digitalno poslovanje je že let poslovna stvarnost, uresničevanje digitalne strategije pa je možno le ob podpori vseh elementov poslovanja podjetja. In ko govorimo o digitalni prodaji, govorimo o fazi, kjer se vse aktivnosti podjetja srečajo na enem mestu, s ciljem prodaje storitve ali izdelkov potrošniku. Bistvo digitalne strategije je izgradnja uspešnih digitalnih kanalov prodaje, ki naj bodo v čim večji meri avtomatizirani.

Ne pozabimo pa, da kljub vse bolj prilagojeni avtomatizaciji kar 78% vseh potrošnikov še vedno pričakuje osebno interakcijo v prodajnem procesu. Dejansko realiziran odstotek osebnih interakcij v digitalni prodaji je bistveno manjši, toda nakazuje na to, da morajo biti tudi podjetja pripravljena na investicijo v gradnjo prodajnih kompetenc vseh timov v svojem podjetju.

Zakaj se je NETFORK Akademije po vašem mnenju vredno udeležiti in komu jo še posebej priporočate?

Ne glede na nivo znanja, ki ga imajo udeleženci je NETFORK akademija odlična priložnost, da pridobimo nova znanja, dopolnimo, kar že vemo ali pa »iz prahu« potegnemo nekaj, kar že znamo, pa smo pozabil NETFORK akademija pa je ta znanja ponovno priklicala. Z deljenjem praks udeleženci pridobijo ideje povezovanja znanj v nove načine poslovanja.

<- Nazaj na seznam

Sorodne vsebine

Zoran Savin.jpg

Zoran Savin, Digitall, partner in predsednik - IAB Slovenije

Avtor: NETFORK Akademija Datum: 30.05.19

Povsem jasno je, da sodobni potrošnik že dolgo ni več samo potrošnik, ampak tudi uporabnik, s katerim komuniciramo dvosmerno. Več o tem, kakšen je sodoben potrošnik, smo se z Zoranom Savinom pogovarjali že lani, ko je nastal ta video, pred kratkim pa smo ga povprašali o ključnih digitalnih trendih in še o čem.