Mateja Blatnik,  Dnevnik, d.d.:
 Udeležba na NETFORK Akademiji je bila zame ena od najboljših poslovnih odločitev. Vseka...
podrobnosti
Jure Kumljanc,  LifeClass Hotels & Spa:
 Izobraževanja smo se udeležili v želji, da osnovno razumevanje interneta nadgradimo in ...
podrobnosti
Vekoslav Rajh,  Ministrstvo za obrambo RS:
 Pridobljena znanja že uspešno uporabljam v praksi in veliko bolj suvereno zago...
podrobnosti
Saša Tušek Vogrič,  RRC Računalniške storitve, d.d.:
 NETFORK akademija, je več kot izpolnila moja pričakovanja. Predvsem bi pohvalila or...
podrobnosti
Marko Lorber,  Connecta d.o.o.:
 NETFORK Akademija mi je dala dve stvari: na eni strani znanje, ki mi ga je primanjkovalo, ...
podrobnosti
Milena Pelipenko,  Gospodarsko razstavišče d.o.o.:
 V raziskovalnih poročilih E-laborat, ki sem jih prejela na NETFORK Akademiji je na enem m...
podrobnosti
Aleš Kersnič,  Adria Airways d.d.:
 NETFORK Akademija je zadetek v polno, nekaj kar smo v slovenskem internetnem prostoru potr...
podrobnosti
Barbara Bosilj,  Relax turizem d.o.o.:
 S pomočjo NETFORK Akademije sem pridobila potrebna znanja in smernice, ki jih lahko upora...
podrobnosti
Erika Setnikar,  Mobitel d.d.:
 Menim, da je bila tovrstna akademija v naši krogih nujno potrebna. Ne gre samo za pridobi...
podrobnosti
Aleksandra Jerebic,  Slovenska turistična organizacija:
 Priporočam jo vsem, ki se trudite pridobivati kupce. Znanja, ki jih osvojite, vas spodbuj ...
podrobnosti
Tomaž Korelc, direktor,  Creatoor d.o.o.:
 V 90 urah boste dobili znanje, za katerega sem jaz porabil 10 let in več. Vredno vsake se ...
podrobnosti
Jerneja Cvelbar,  Terme Krka, d.o.o.:
 Investicija v NETFORK Akademijo se gotovo izplača, saj s pridobljenim znanjem uspešno ma...
podrobnosti
Nataša Crnkovič,  Hypo Alpe-Adria-Bank d.d.:
 

Po končani NETFORK Akademiji se zaveš, koliko dela te dejansko še čaka na spletni stra ...

podrobnosti
Jošt Košak,  AV studio d. o. o.:
 Netfork je edino izobraževanje v Sloveniji, ki obsega vse najpomembnejše segmente, kater...
podrobnosti
Marko Jevšenak,  Gorenje d. d.:
 NETFORK Akademija mi je dala v prvi vrsti pregled nad široko paleto znanj, potrebnih za u...
podrobnosti
Nastja Kramer,  Malinca.si:
 NETFORK Akademije sem se udeležila na začetku svoje podjetniške poti, ko je bila Malinc...
podrobnosti
Mateja Blatnik,  Dnevnik, d.d.:
 Udeležba na NETFORK Akademiji je bila zame ena od najboljših poslovnih odločitev. Vseka...
podrobnosti

Predavatelji / program NETFORK Akademije 2016

    Tudi v letu 2016 so pod okriljem NETFORK Akademije združeni najboljši slovenski strokovnjaki za digitalno poslovanje. Postanite del slovenske digitalne elite tudi vi!

Program NETFORK Akademije 2016

 
 

Vpis v NETFORK Akademijo 2016

    20. septembra 2016 bo z izobraževanjem začela že 9. NETFORK generacija. Doslej smo usposobili že preko 150 Menedžerjev za internet!

Izkoristite zgodnje vpise - do 22. junija, prihranite (10 % popust) in si zagotovite mesto med 25-imi udeleženci!
 
 

NETFORK boste zaključili s podelitvijo diplome "Menedžerji za internet 2016"

    Naziv "Menedžer za internet" prejmete po uspešnem zagovoru "Individualnega NETFORK projekta" pred strokovno komisijo v sestavi Primož Žižek, Luka Kogovšek in Vuk Ćosić.

Podelili diplome 8. generaciji NETFORK Akademije NETFORK! Oglejte si galerijo... 
 
 

Predavatelji / program NETFORK Akademije 2016

    Tudi v letu 2016 so pod okriljem NETFORK Akademije združeni najboljši slovenski strokovnjaki za digitalno poslovanje. Postanite del slovenske digitalne elite tudi vi!

Program NETFORK Akademije 2016

 
 


Predstavljamo program in predavatelje 2016!

 

Prenovljen pogram NETFORK Akademije 2016 vam zagotavlja znanja in kompetence za upravljanje digitalnega nastopa in digitalnega poslovanja vaše organizacije ter vodenje digitalnih projektov na najvišjem nivoju!

 

Kurikulum smo razdelili na 4 sklope:

  1. Strategija, načrtovanje in vodenje
  2. Marketing prodaja
  3. Upravljanje spletnega nastopa
  4. Analiza poslovanje in učinki
  PROGRAM V PDF OBLIKI

 

Program NETFORK Akademije 2016 sestavlja 11 modulov, obisk dveh podjetij ter individualne konzultacije. Bogata znanja in izkušnje bo z udeleženci delilo 28 predavateljev - menedžerjev in uglednih strokovnjakov za digitalno poslovanje.

Izobraževanje se bo zaključilo z zagovorom individualnega NETFORK projekta, ki bo študija primera podjetja oz. organizacije posameznega udeleženca, in podelitvijo diplome.

Predavatelji NETFORK Akademija 2016 so:
(navedeni so po vrstnem redu predavanj)

Primož Žižek, E-laborat, partner
Vuk Ćosić, dejanski spletni strateg
Luka Kogovšek, VenetiCOM, d. d., partner
Toni Balažič, Mercator d. d., Predsednik uprave
Dejan Verčič,profesor in vodja Centra za marketing in odnose z javnostmi na FDV
Jaka Repanšek, RePublis d.o.o., partner
Sašo Dimitrievski,Renderspace d.o.o., ustanovitelj in marketing strateg
Marko Penko, Studio Moderna, d.o.o., vodja trženja podatkovnih baz
Mojca Lukan, Studio Moderna, d.o.o., vodja internetnega uredništva
Rok Hrastnik, Sensilab SA, Executive Director
Aljoša Domijan, Gambit Trade, d.o.o., partner
Mitja Mavsar, svetovalec za uporabniško izkušnjo
Andrej Bolarič in Mateja Dimnik, Reformer
Uroš Žižek, E-laborat, d.o.o., partner ter vodja razvoja in raziskav
Igor Savič, PM d.o.o., partner
Polona Kisovec, 121 marketing, d.o.o., partnerica in direktorica
Radoš Skrt, Nasvet.com
Jasna Suhadolc, Virtua PR, d.o.o., partnerica
Matej Špehar, To do - communicate online, d.o.o., partner
Živa Čižman, Goldbach Audience
Tadej Rovtar, Httpool Slovenija, d.o.o., Strategic Account Director
Luka Žnidaršič, The Man With A Plan @ Red Orbit
Urška Saletinger, Infinum, Vodja projektov
Jurij Štukovnik, Tovarna idej, d.o.o., direktor
Boštjan Cokan, Sedem, d.o.o., COO/partner
Peter Geršič, Poesis d.o.o., Google Partner
Denis Oštir, Pro Plus, d. o. o., Odgovorni urednik spletnih strani


Kako smo podelili diplome generaciji 2015

 

3. decembra 2015 smo podelili diplome 8. generaciji udeležencev NETFORK Akademije. Med njimi je bil že 150-ti menedžer za internet v Sloveniji.

Udeleženci so v dobrih dveh mesecih, koliko traja to izobraževanje, slišali 30 predavanj s strani 27 predavateljev, izkušenih praktikov s področja digitalnega poslovanja. Obiskali so tudi dva digitalno uspešna podjetja (Studio moderna in Pro plus).

Ob koncu so udeleženci pred mešano komisijo (Luka Kogovšek, Primož Žižek, Vuk Ćosić) zagovarjali svoje individualne projekte, ki so temeljili na realnih, tekočih projektih v podjetjih udeležencev.


 

Pogovori s predavatelji NETFORK Akademije 2015


mag. Tomaž Pernovšek, TSmedia, d.o.o., direktor


Pregled oglaševalskega trga v Sloveniji

 

Na katere probleme / izzive boste odgovarjali vašem predavanju na letošnji NETFORK Akademiji?

Po analizi eMarketerja bodo britanske investicije v digitalno oglaševanje leta 2015 prvič v zgodovini presegle investicije v tradicionalno oglaševanje. Raziskava AdEx, ki jo izvaja IAB Europe, je sicer razkrila 43,1-odstotno rast slovenskih investicij v digitalno oglaševanje, a te so leta 2014 po podatkih Mediane še vedno predstavljale nesorazmerno majhen, 4,3-odstotni, delež v celotnem oglaševalskem
kolaču.

Slovenski oglaševalski trg sledi tujim smernicam razvoja, a občutno prepočasi. Eden ključnih razlogov,
je tudi nepoznavanje realnega stanja na trgu, razporeditve investicij in trendov. Ne predavanju jih bomo razkrili ter se opolnomočili za bolj premišljeno, bolj smotrno in bolj digitalno načrtovanje
marketinških proračunov.


 

Kaj organizacije izgubljajo, če nihče v podjetju ne upravlja »digitala«?


Tvegajo ne samo kratkoročen, ampak predvsem dolgoročen izpad prihodkov. Uporabniki so na spletu, zato morajo biti tudi organizacije. Samo prisotnost pa ni dovolj. Če si želijo zagotoviti dolgoročen obstoj, morajo spoznati svoje uporabnike, z njimi zgraditi odnose in jih nenehno negovati.


Kaj z vidika vsebin, ki jih boste predavali, pomeni »menedžiranje digitalnega poslovanja na najvišjem nivoju«?


Če želimo vedeti, v katero smer iti, moramo najprej vedeti, kje smo. Poznavanje oglaševalskega trga je nujno za njegov razvoj. Oglaševalci morajo zelo podrobno poznati tudi medijsko potrošnjo, ki je digitalna, in temu primerno razporejati svoje marketinške proračune. Hkrati pa je ključno, da organizacije digitala ne vpeljujejo samo v svoje komuniciranje, ampak v vse ravni svojega poslovanja.

Le digitalne organizacije si bodo zagotovile konkurenčno prednost in utrdile svoj položaj na trgu.


Jasna Suhadolc, Virtua PR d.o.o.


Na katere probleme / izzive boste odgovarjali v vašem predavanju na letošnji NETFORK Akademiji?

Internet spreminja komuniciranje, v podjetjih pa pogosto še vedno delujejo po starem. Preobremenjenost z informacijami in nenehna dosegljivost prek mobilnikov nam povzročajo občutek nenehnega kaosa. V podjetjih pogosto ne spremljajo novih orodij, hkrati pa tudi poznavanje novih orodij ni dovolj, potrebno jih je smiselno umestiti v siceršnjo komunikacijsko strategijo, v katerih imajo v zadnjih letih vsebinski marketing ter digitalna orodja veliko težo. Za ključne spremembe pa so potrebne tudi spremembe procesov, zato bomo spoznali orodja, ki nam pri tem pomagajo.

Kaj organizacije izgubljajo, če nihče v podjetju ne upravlja »digitala«?

Običajno to pomeni, da se z digitalom ukvarjajo zaposleni na nižjih nivojih v strukturi podjetja, ki nimajo dostopa do odločevalcev. Temu primerne so potem investicije in tudi rezultati, kar je spet razlog, da se ne investira več in tako pridemo v spiralo.

Kaj z vidika vsebin, ki jih boste predavali, pomeni »menedžiranje digitalnega poslovanja na najvišjem nivoju«?

Potrebno je imeti strategijo komuniciranja, ne skočiti na posamezna omrežja brez razmisleka, kar se še vedno pogosto dogaja. Hkrati pa dobro razumeti analitiko, jo redno spremljati in prilagajati vsebine in orodja glede na rezultate.

Mitja Mavsar, svetovalec za uporabniško izkušnjo


Na katere probleme / izzive boste odgovarjali v vašem predavanju na letošnji NETFORK Akademiji?

V svetem pismu je, se mi zdi, pisalo: "Stori uporabniku, kar želiš, da bi uporabnik storil tebi." A to je fundamentalno narobe. Ljudje smo različni in, kar ustreza meni (upravljalcu digitalnega), sploh ni nujno, da bo ustrezalo uporabniku. Organizacija mora v svoj delovni dan vključiti intervjuvanje uporabnikov, testiranje uporabnosti ter najti način, da pridobljene informacije v nekaj dneh vključi v svojo digitalno rešitev.

To pa je danes velik izziv, saj internetni menedžerji delajo predvsem, kar rečejo šefi ter kopirajo, kar dela konkurenca.


Kaj organizacije izgubljajo, če nihče v podjetju ne upravlja »digitala«?

Izgubljajo denar. In stik s potrebami uporabnikov. In smo spet pri denarju. :)

Kaj z vidika vsebin, ki jih boste predavali, pomeni »menedžiranje digitalnega poslovanja na najvišjem nivoju«?

Organizacija, ki menedžira svoje digitalne posesti na najvišjem nivoju, točno ve, koliko lahko od svojega interneta zasluži na dan, teden in mesec. In zna napovedati, koliko bi lahko zaslužila ali prihranila, če se odzove na konkretne potrebe ali težave uporabnikov.

Menedžer za internet mora biti povezovalec, ki ves čas vključuje in povezuje potrebe organizacije s potrebami uporabnika. V sodobnem smislu to pomeni nenehno organiziranje delavnic za inovacijo in planiranje ter trd boj z upravo podjetja za bolj drzno investicijo v internet.

Sodobna organizacija, ki misli resno, mora vzpostaviti svojo ekipo za digitalno oblikovanje in agilno produkcijo. Le tako se lahko dovolj poglobi in dovolj hitro odziva.


Radoš Skrt, Nasvet.com


Na katere probleme / izzive boste odgovarjali v vašem predavanju na letošnji NETFORK Akademiji?

Kako se prebiti do zgornjih pozicij na iskalnikih, ki so zaradi tega, ker se zgodi večina klikov na iskalnikih med prvimi tremi zadetki, izjemo pomembne.

Kaj so prinesle Googlove spremembe iskalnega algoritma in kako se lotiti optimizacije spletnih strani po novih pravilih.


Kaj organizacije izgubljajo, če nihče v podjetju ne upravlja »digitala«?

Internet je eden ključnih trženjsko-komunikacijskih kanalov! Tista podjetja, ki mu ne namenjajo zadostne pozornosti, so v večini branž obsojena na neuspeh.

Kaj z vidika vsebin, ki jih boste predavali, pomeni »menedžiranje digitalnega poslovanja na najvišjem nivoju«?

Najprej se je potrebno sploh zavedati, da so top pozicije na iskalnikih zelo pomembne, nato pa poiskati rešitve, ki bodo pripeljale podjetje na vrh organskih rezultatov na iskalnikih za najpomembnejše ključne besede.

Večina tistih podjetij, ki se sploh zaveda pomena optimizacije, žal nima zadostnega znanja s področja SEO. Zato je v teh primerih daleč najboljša rešitev, da najamejo storitve SEO agencije.

Nekatera podjetja imajo sicer toliko znanja, da znajo sama narediti vsebinsko in tehnično optimizacijo, ne dosežejo pa želenih pozicij, ker nimajo ustrezne infrastrukture za gradnjo povezav, ki je verjetno najpomembnejša komponenta uspešne optimizacije.

Pri optimizaciji je pač tako, da ti vso teoretično znanje ne pomaga kaj dosti, če nimaš vzpostavljene ustrezne infrastrukture (večje število spletnih strani s sorodno tematiko, ki imajo dober Page Rank ali Page Authority in so locirane na različnih strežnikih) za gradnjo povezav.


Vuk Ćosić, dejanski spletni strateg


Na katere probleme / izzive boste odgovarjali v vašem predavanju na letošnji NETFORK Akademiji?

Internetni menedžerji oziroma osebe, odgovorne za aktivnost digitalne adaptacije v sleherni organizaciji, imajo večjo odgovornost, kot je samo optimizacija poti do blagajne in/ali hipnotiziranje potrošnikov. Internetni menedžerji so tisti člen organizacije, ki prinaša novico o temu, kako nepovratno se spreminjajo globalni odnosi in kakšno vlogo ima organizacija v novih soodvisnostih.

Moja teza je, da je vsako strateško mišljenje o digitalni adaptaciji v svojem bistvu spreminjanje organizacije, njenega delovanja in komuniciranja, ter njenih notranjih in zunanjih razmerij. Ljudje, ki imajo zadolžitev voditi digitalno adaptacijo morajo agresivno osvojiti široko polje znanj.


Kaj organizacije izgubljajo, če nihče v podjetju ne upravlja »digitala«?

Najkrajše povedano, izgubljajo stik z realnostjo. Organizacija, ki se pri digitalni adaptaciji odloči najprej počakati na konkurente ali preostanek svoje branže, samo sebe pozicionira na rep dogajanja. Ključno je razumeti, da gre za relativno zapleten proces, ki ima neko svojo notranjo dinamiko in faze, in je v vsakem primeru neizvedljiv s preprostim najemanjem zunanjega »čarovnika«, ki bo pritisnil na magičen gumb.

Kaj z vidika vsebin, ki jih boste predavali, pomeni »menedžiranje digitalnega poslovanja na najvišjem nivoju«?

Tudi v najmanj dramatični interpretaciji, vodja digitalne adaptacije je oseba, ki lastnikom ali vodjem pomaga zagotoviti poslovno vzdržnost ali napredek v radikalno in nepovratno spremenjeni informacijski družbi. Nekoliko bolj dramatično povedano - organizacije, ki postavijo digitalni prehod relativno visoko na prioritetno listo svojih strateških preokupacij, imajo možnost, da bodo preživele. Odgovorna odločitev lastnikov in vodij organizacije, da se prilagodijo digitalni sferi pa pomeni številne spremembe v delovanju skoraj vseh zaposlenih ter v razmerju z vsemi deležniki. Gre za fundamentalno odločitev višjega razreda, kot je ambicija večanja tržnega deleža, marže ali širitev na druge trge in zahteva zrelost odločevalca ter zaupanje v digitalne kadre.

Aljoša Domijan, Gambit Trade d.o.o.


Na katere probleme / izzive boste odgovarjali v vašem predavanju na letošnji NETFORK Akademiji?

Če bi prodajalcu pred leti omenili, da je 90% njegove prodaje odvisne od SEO, klikov, emailov in kakovosti na spletni strani objavljenih vsebin, sploh ne bi vedel, o čem govorimo. Danes vemo, da se vsak nakup začne na spletu ter da brez konverzije ni prodaje. Zgleda preprosto, a če želite doseči najboljše rezultate, morate prodajati na najboljši način.

Kaj organizacije izgubljajo, če nihče v podjetju ne upravlja »digitala«?

Vsebine na spletu vplivajo na naše odločitve bolj kot si želimo priznati. Podjetja, ki zanemarjajo »digital«, četudi mogoče trenutno tega ne opazijo pri prodaji, zagotovo izgubljajo dolgoročno. Ko bo začela prodaja padati, bo prepozno.

Kaj z vidika vsebin, ki jih boste predavali, pomeni »menedžiranje digitalnega poslovanja na najvišjem nivoju«?

Spremljajte prodajo po kanalih. Koliko vam prinesejo »mailingi«, iskalniki, plačano oglaševanje na klik in koliko vse to stane. Upravljajte s prodajo tako, da boste zaslužili največ.

Jaka Repanšek, RePublis d.o.o.

Na katere probleme / izzive boste odgovarjali v vašem predavanju na letošnji NETFORK Akademiji?

Pravo, ki ureja spletno poslovanje, se nenehno spreminja, saj se pač ukvarja z enim najbolj dinamičnih področij v človeški družbi. Najnovejši trendi gredo v smer reforme avtorskega prava v digitalnem okolju ter v harmonizacijo pravil pri “čezmejnem” poslovanju. Internet je prostor brez meja in slej ko prej bomo morali urediti vsaj približno enotna pravila poslovanja v mednarodnem okolju.

Internetni menedžerji in vsi drugi, ki se ukvarjajo s poslovanjem na spletu, morajo brez najmanjšega dvoma zelo dobro poznati vsaj osnovne predpise, ki urejajo spletno poslovanje v Sloveniji in EU, čedalje bolj pa tudi onkraj naših meja. Ključno je poznavanje širšega področja prava intelektualne lastnine (avtorsko pravo, industrijska lastnina, spletne domene in domenski spori…) ter seveda predpisov, ki urejajo prodajo blaga in storitev na spletu. Dobro je vedeti vsaj nekaj o varstvu osebnih podatkov in osnove pogodbenega prava v spletnem okolju (sklepanje pogodb na daljavo in povezane specifike).


Kaj organizacije izgubljajo, če nihče v podjetju ne upravlja »digitala«?

S pravnega stališča je ključno, da posamezniki, ki upravljajo “digital”, dobro poznajo osnovne pravne predpise, saj sicer podjetju ali organizaciji povzročajo nepotrebne stroške in pravne zaplete.

Kaj z vidika vsebin, ki jih boste predavali, pomeni »menedžiranje digitalnega poslovanja na najvišjem nivoju«?

S pravnega stališča to pomeni, da morajo biti vsi procesi upravljanja digitalnega poslovanja pravno brezhibni, zato je pomembno, da se jih lotimo resno, da pridobimo ustrezna znanja in da s pravnimi tveganji upravljamo tako, da jih organiziramo in uredimo dovolj zgodaj, saj je “po toči” na pravnem področju pogosto “prepozno zvoniti”.


Predstavljen program NETFORK Akademije 2015


Udeleženci NETFORK Akademije bodo s strani 29 predavateljev in gostov predavanj na podlagi natančno premišljenega in strukturiranega učnega programa na 11. izobraževalnih modulih prejemali znanja in razvijali veščine, ki jih potrebujejo, če želijo internet razumeti celostno, ga znati upravljati in učinkovito vpeljevati v svoje obstoječe poslovne modele.

pdfProgram NETFORK Akademija 2015 (.pdf 540KB)

 

Pogovor s predavatelji NETFORK Akademije 2014


Uroš Okorn, direktor, Dominatus d.o.o.
Glede na pretekle "pretrese" v iskalnih algoritmih bi podjetjem še vedno svetovali osredotočanje na organsko rangiranje v iskalnikih, oz. ali je SEO »umrl«?
Seveda bi, jasno. Zakaj? "Pretresi" iskalnih algoritmov se bodo vedno dogajali in tako je tudi prav, saj drugače iskalniki ne bi napredovali. Poglejte samo iskalnik Najdi.si. Uporabniki so ga nehali uporabljati, ker je Google preprosto boljši in ker napreduje s svetlobno hitrostjo.
 
Ali bo SEO kdaj »umrl«? Ob vsaki večji posodobitvi iskalnega algoritma se pojavijo govorice, da je SEO mrtev, ker je veliko tistih, ki so uporabljali t. i. "black hat" tehnike, Google kaznoval. Pa saj SEO ni goljufanje algoritma, ampak upoštevanje protokola, ki ga Google določa, oz. še bolje: upoštevanje "pravila", da vse, kar delamo na spletu, delamo za uporabnika in ne za "stroj".
 
Če bomo upoštevali to in osnovno higieno tehnične optimizacije, potem lahko obisk samo raste. Jasno, Google želi svoje storitve monetizirati, zato je njegova želja, da je čim več kandidatov za plačljive oglase, saj vemo, da imajo organski rezultati veliko večjo kredibilnost in veliko višji CTR kot plačljivi oglasi, zato bo prisotnost med organskimi zadetki vedno pomembna!

Ali je organsko rangiranje brezplačno? Kaj potegne to za sabo? Kako lahko to koristi podjetjem?
Pojavljanje med organskimi rezultati je brezplačno! Kako? To ni povsem res, je pa zagotovo veliko cenejše kot plačevanje na klik (mislimo na Adwords), če upoštevamo vsaj osnovno higieno tehnične optimizacije in če vsebino pripravimo za uporabnika in ne za "logiko" algoritma Google!
 
SEO ni več samo to, kar je bil včasih. Včasih je bilo dovolj, da smo poznali samo tehnične "trike" in pridobili čim več povezav, ki so kazale na našo spletno stran, danes pa se morajo SEO strokovnjaki osredotočati, lahko bi rekel, predvsem na vsebino, uporabniško izkušnjo, kakovost "glasov za" (povezav), torej morajo predvsem razumeti internetni marketing in ne več samo tehničnega vidika optimizacije. Organsko pojavljanje je še vedno bolj kredibilno, ima višji CTR in zato tudi višjo dodano vrednost.

Ali naj podjetja outsourcajo SEO? Če da, katere aktivnosti naj izvajajo v podjetju sami?
Da. Zakaj? Tudi računovodstvo in pravne zadeve outsoursamo, kajne? Moje mnenje je, da naj vsak dela tisto, kar zna najbolje in kar mu je v veselje. Definitivno pa je dejstvo, da bi moralo podjetje samo skrbeti za generiranje kakovosti vsebine za svoje bralce in pomagati SEO izvajalcu, da bo čim bolje razumel področje, s katerim se podjetje, katerega spletno stran želimo optimizirati, ukvarja.

Matej Špehar
, To do - communicate online
Katere so glavne prednosti učinkovitega komuniciranja na družbenih omrežjih?
Hitrost, viralnost, velika odzivnost, cenovna ugodnost. Vsaj v teoriji, za uspešno prakso pa je potrebno imeti znanje, vsebine in dobro razvejano mrežo. Ter seveda dober produkt/storitev. Če slednjega ni, potem vam nobeno omrežje ne bo kaj dosti pomagalo. No, pa nekaj budgeta tudi zelo prav pride.

Kaj je potrebno za uspešno zaključene kampanije na družbenih omrežjih?
Predvsem poznavanje ciljne publike, določitev ciljev kampanje, določitev realnih časovnih okvirjev in dobra strategija. Predvsem ne brezglavo skakanje na omrežje in kreiranje banalnih nagradnih iger, ki pritegnejo samo še lovce na nagrade.

Meniš, da bo čez 5 let facebook še vedno omrežje z največ aktivnimi uporabniki?
To je vprašanje za milijon €. Zaenkrat na obzorju ni konkurenčnega omrežja, ki bi imel takšno število aktivnih uporabnikov in bil zanimiv za široke množice. A 5 let je zelo dolga doba, sploh v tem hitrem tempu. Zgodovina nas uči, da se lahko situacija obrne v nekaj mesecih.

Jaka Repanšek, partner, RePublis d.o.o.
Kateri so ključni pravni vidiki spletnega poslovanja?
Spletni managerji in vsi drugi, ki se ukvarjajo s poslovanjem na spletu, morajo brez najmanjšega dvoma zelo dobro poznati vsaj osnovne predpise, ki urejajo spletno poslovanje v Sloveniji in EU, čedalje bolj pa tudi onkraj naših meja.
 
Ključno je poznavanje širšega področja prava intelektualne lastnine (avtorsko pravo, industrijska lastnina, spletne domene in domenski spori…) ter seveda predpisov, ki urejajo prodajo blaga in storitev na spletu. Dobro je vedeti vsaj nekaj o varstvu osebnih podatkov in osnove pogodbenega prava v spletnem okolju (sklepanje pogodb na daljavo in povezane specifike).
 
Kateri pogoji morajo biti izpolnjeni, da lahko podjetja fizičnim osebam pošiljajo njihove e-novice?
Pravne osebe (npr. podjetja), ki preko spletnih poti distribuirajo komercialna ali nekomercialna sporočila, morajo imeti urejena baze osebnih podatkov (npr. adreme e-poštnih naslovov…). Brez posameznikove privolitve ali zakonite podlage se njegovega e-maila ne sme uvrstiti v bazo podatkov, privolitev pa je lahko podana na več načinov, ne le s “podpisom obrazca”.
 
Najbolj varno in pametno je, da v baze podatkov uvrščamo le tiste e-poštne naslove, ki smo jih pridobili od svojih strank oziroma od posameznikov, s katerimi smo v poslovnem odnosu in smo jim ob pridobitvi e-poštnega naslova jasno povedali, da bomo pridobljene podatke uporabljali tudi za nadaljnje namene. Naraščajoča težava, ki jo opažamo, pa so baze osebnih podatkov slovenskih oseb (baze e-poštnih naslovov…), ki jih obdelujejo podjetja v tujini, od koder nato pošiljajo pošto na slovenske naslovnike.
 
Težava je zlasti v različnih (nižjih) pravnih standardih v teh državah, zato ima tudi slovenski Informacijski pooblaščenec težave pri uveljavljanju ustreznega varstva. Obstaja še nekaj načinov, kako priti legalno do e-naslovov. O tem več ne NETFORK-u. 
 
Najnovejši trendi v predpisih, ki veljajo za spletno poslovanje?
Pravo, ki ureja spletno poslovanje, se nenehno spreminja, saj se pač ukvarja z enim najbolj dinamičnih področij v človeški družbi.Najnovejši trendi gredo v smer reforme avtorskega prava v digitalnem okolju ter v harmonizacijo pravil pri “čezmejnem” poslovanju. Internet je prostor brez meja in slej ko prej bomo morali urediti vsaj približno enotna pravila poslovanja v mednarodnem okolju.

Rok Hrastnik, izvršni direktor, Iprom d.o.o.
Zakaj bi priporočal dosledno merjenje ključnih indikatorjev uspešnosti (KPI)?
Dosledno merjenje kpi-jev ni opcija, temveč nuja in praktično edini način, da stalno preverjamo kje smo, ugotavljamo kaj moramo optimizirati, pravočasno odkrivamo nevarnosti in zlasti da sredstva in energijo usmerjamo tja, kjer ustvarjamo največji ROI.
 
Kateri KPI ti je osebno "najljubši"?
Najljubših KPI-jev nimam: so 100% odvisni od poslovnega modela in v veliki meri tudi od trenutne faze razvoja našega posla. Je pa definicija v bistvu enostavna: tisti indikatorji, ki ključno vplivajo na doseganje naših poslovnih ciljev.

Kako ocenjuješ odnos slovenskega vrhnjega menedžmenta do digitalnega poslovanja? Kakšne so bile spremembe v preteklih letih? Trendi?
Odnos vrhnjega managementa je pri nas mačehovski, milo rečeno. Kot da je internet tista postranska zadeva, ki jo moramo imeti, ker to pač pravijo vsi, in ne, ker je eden temeljnih gonilnikov posla. In to se spreminja le s polžjo hitrostjo. Vrhnji management žal pretežno še vedno živi v devetdesetih, kar je eden ključnih vzrokov, da resnih korporacijskih internetnih zgodb uspeha pri nas skorajda ni.

Zoran Trojar, direktor, Sonce.net
Kako ocenjujete sodelovanje podjetij in digitalnih agencij v Sloveniji? Katere so prednosti in slabosti outsourcinga?
Prednost oursourcinga je gotovo širok nabor različnih znanj in veščin, ki se ga da fleksibilno uporabljati, medtem ko je graditev istega nabora in-house težavnejša in zaradi fiksnih stroškov manj fleksibilna. Slabosti pa se odražajo predvsem pri opravilih, kjer je potrebno dobro poznati notranji ustroj podjetja in njegovega funkcioniranja - kot je npr. customer service na Twiterju.
 

Katerih kadrov v spletnem marketingu po vaših izkušnjah manjka največ v slovenskih podjetjih?
V podjetjih predvsem manjka kadrov, ki bi imeli dovolj znanja o spletnem marketingu in hkrati dovolj veliko avtonomijo in manevrski prostor za doseganje optimalnih rezultatov pri upravljanju spletnega marketinga.
 
Kako ocenjujete odnos slovenskega vrhnjega menedžmenta do digitalnega poslovanja? Kakšne so bile spremembe v preteklih letih? Trendi?
Glede na raziskavo Mind Wide Open, ki je zajela 120 marketinških direktorjev v Sloveniji (predstavljena je bila na SMK letos) samo 9% podjetij posluša, kaj o njihovih izdelkih in storitvah govorijo kupci. V svetu je takih 48%. V isti raziskavi pa kar polovica anketiranih pravi, da se zaveda vpliva družbenih omrežij na njihovo znamko in polovica jih meri učinkovitost digitalnega marketinga. Ker je ena od ključnih prednosti spletnega marketinga ravno poslušanje kupcev in razvoj enotne izkušnje po vseh kanalih, je glede na omenjeno raziskavo jasno, da vrhnji menedžement očitno ne razume spletnega marketinga in v raziskavi ponuja t.i. družbeno zaželjene odgovore ali pa spletni marketing še vedno enači z bannerji in FB všečki. Po podatkih IAB je Slovenija tudi edina država, v kateri je vložek v spletne kanale v preteklem letu padal (že drugo leto zapored). Trend torej ni ravno navdušujoč, tudi tu je Slovenija izoliran otok, ki počasi tone.

Mitja Mavsar, vodja uporabniške izkušnje, D.Labs d.o.o.
Kaj za običajnega obiskovalca (danes) pomeni dobra uporabniška izkušnja (spletnega mesta)?
Dobre izkušnje se je lahko navaditi. Za uporabnika pomeni predvsem to, da se brez težav sprehodi do svojega cilja, da se po kliku ali dotiku zgodi to, kar je pričakoval. Da se mu ni treba učiti uporabe. Da se med uporabo ne zmoti. Da se izkušnja ne "zlomi" če se je slučajno odločil interakcijo začeti v službi na prenosniku, nadaljevati pa na avtobusu na pametnem telefonu. Kot UX guy pa seveda moram protestirati ob uporabi besedne zveze "običajni uporabnik". Ko greš in intervjuvaš uporabnike v zvezi z nekim produktom ali potrebo, vedno znova ugotoviš, da takega uporabnika ni.

Ali menite, da slovenska podjetja dobro poznajo njihove ciljne skupine? Se da dobra uporabniška izkušnja oblikovati tudi brez poznavanja le-teh? Če ne, zakaj ne?
Podjetnik pri nas pomeni človek v kravati, ki čas preživlja v sejni sobi. Ker je napredoval na družbeni lestvi. Človek, ki računa in razmišlja, kako naprej. In marsikateri slovenski podjetnik si težko predstavlja, da bi en dan na teden preživel na terenu, iz oči v oči z uporabnikom ali kupcem. Pa vendarle ravno to počnejo mladi uspešni startupi pod okriljem vitke metodologije. Na vse kriplje se trudijo razumeti, kaj posameznik rabi, kako razmišlja, kako uporablja, kaj ceni ... In kaj plača.

Slovenski podjetniki in menedžerji v večjih podjetjih pa pogosto ostajajo na poznavanju zelo splošnih lastnosti ciljne skupine, ki jim jo je nek raziskovalec ali oglaševalec predstavil v neki prezentaciji. To je le površinsko zaznavanje, ki ne more roditi nadpovprečnega produkta... Za kreiranje dobre izkušnje, moraš najprej spoznati in res doživeti uporabnika.

Ali slovenska podjetja gradijo njihovo spletno prisotnost z zadostno mero osredotočenja na uporabnike?
.Osredotočenje na uporabnika na spletu jim ne bo pomagalo, če celotna organizacija, produkti in storitve niso oblikovane in stalno prilagajane uporabniku. Osredotočenja na uporabnike manjka celotnim firmam, pogosto so spletni oddelki še najbolj na uporabnika osredotočen del podjetja. Ponavadi pa tudi tem manjka tako kvalitativnega kot kvantitativnega pristopa, za začetek pa bi čudeže delal že prvi - torej enostavni redni intervjuji in redna testiranja uporabnosti. In takoj zatem implementacija rešitev. Splet kot center povezovanja s strankami mora postati predmet stalnih izboljšav in razvoja. enkratni kampanjski projekti, ki jih prevzamejo v celoti zunanji izvajalci, ne morejo podjetju prinesti dovolj lastnega internetnega knowhowa.

Vsako podjetje zato potrebuje in bo še kako potrebovalo enega ali več internetnih produktnih menedžerjev.

Primož Žižek
, MBA, direktor, E-laborat d.o.o.
Kako »na prst« ocenjujete spletne nastope slovenskih podjetij? Ali dovolj izkoriščajo prednosti, ki jih nudi internet?
Na prst bi rekel, da se po vrsto letih egalitarnega zavezništva med podjetji, ko gre za vlaganja v internet zdaj kažejo velike razlike v dojemanju in v pristopih k internetu. Sam podjetja ločujem v več skupin, kakršne so: globalisti - nekakšne e želve, ki spreminjajo panoge ali izkoriščajo potenciale velikih e trendov, lokalni e podjetniki, ki živijo od poslovanja v okolju interneta, korporativni digitalni sodobneži, ki uspešno integrirajo digitalno v poslovne procese in na koncu e sledilci, ki še niso zaobjeli sprememb, ki jih katalizira ekosistem omrežene družbe. 

Na katera področja spletnega nastopa bi se morala podjetja bolj osredotočiti?
Odvisno od panoge, poslovnih modelov ipd. Težko je v splošnem potegniti vzporednice, a na ravni podjetij, ki niso primarno "internetna" vsekakor obstajajo področja, kjer internet prinaša rezultate: marketing in komunikacija.

V kateri smeri vidite prihodnost razvoja (slovenskega) poslovnega interneta?
Menim, da bomo še vedno odmaknjenih od bistvenih svetovnih tokov. Se bo pa čas za prenos inovacij iz najnaprednejših svetovnih tržišč v lokalno okolje še naprej zmanjševal. To nas bo prisililo, da bomo imeli na področju poslovnega interneta še vedno konkreten pospešek. Pričakujem, da se bo slovenski poslovni internet najbolj izkazoval skozi globalizirano prisotnost slovenske internetne poslovne delovne sile in pameti.

Mitja Jereb, direktor področja marketinga, TSmedia d.o.o.
Ali slovenska podjetja v zadostni meri izkoriščajo (vse) digitalne kanale, ki so jim na voljo?
Opažam, da vse več slovenskih podjetij že izkorišča digitalne kanale in nekatera na tem celo že gradijo svojo konkurenčno prednost na trgu. Žal pa je še vedno izjemno veliko podjetij, ki te priložnosti še ne zaznavajo in ne izkoriščajo dovolj.

 

Katere kanale premalo in kje imajo podjetja še največ možnosti za izboljšanje prisotnosti?
Nikakor ni nujno, da vsa podjetja izkoristijo vse kanale, ki so na voljo, zato na to vprašanje nimam skupnega odgovora. Rekel bi le, da so v Sloveniji določene panoge bolj, druge pa manj digitalno napredne. Glavni razlog, ki spodbuja digitalno razvitost, je konkurenčnost znotraj panoge in borba za uporabnike. Imam občutek, da v Sloveniji trenutno digitalno »zaostajajo« predvsem ponudniki izdelkov široke potrošnje.


Kako ocenjujete odnos slovenskega vrhnjega menedžmenta do digitalnega poslovanja? Kakšne so bile spremembe v preteklih letih? Trendi?
Napredek je opazen, vendar pomoje prepočasen. Digitalno poslovanje največkrat sicer ni več ločena poslovna funkcija v podjetjih. Žal pa je še vedno premalo implementacije novih poslovnih modelov, ki jih omogoča digitalizacija. Podjetja se raje oklepajo tradicionalnih poslovnih modelov, ki so v tujini dokazano že v fazi ukinjanja. Verjetno bo za opaznejši preskok potrebna menjava generacij v vrhnjem managementu slovenskih podjetij. 

Radoš Skrt, direktor, Nasvet.com
Glede na pretekle "pretrese" v iskalnih algoritmih iskalnika Google, bi podjetjem še vedno svetovali osredotočanje na organsko rangiranje v iskalnikih oz. ali je SEO umrl?
Internet je živ organizem. Edina konstanta so spremembe. Tako je tudi na področju optimizacije. Tisti, ki se uvarjamo z optimizacijo moramo vzeti v zakup, da Google nenehno spreminja pravila igre in temu se je pač potrebno prilagajati. Svojim strankam pa vedno svetujem, da istočasno uporabljajo tako SEO kot SEM. Vsako področje ima namreč svoje prednosti in slabosti, dejstvo pa je, da če jih uporabljamo istočasno, pride do velikih sinergijskih učinkov. V tem primeru še kako drži formula, da je 1+1=3.


Ali je organsko rangiranje zastonj? Kaj potegne za sabo? Kako lahko to podjetjem koristi?
Nič ni zastonj! Tudi, če smo se sami lotili optimizacije, ne moremo govoriti, da nismo imeli stroškov, saj smo porabili toliko in toliko ur, ki jih je potrebno ovrednotiti. Optimizacijo je najboljše prepustiti podjetjem, ki so specializirana za to področje. Zakaj? Tudi če naštudiramo SEO procese ter se sami lotimo vsebinske in tehnične optimizacije strani, nam ostane nepokrito verjetno najpomembnejše področje optimizacije – tj. gradnja povezav. Pri tej aktivnosti pa nam znanje v bistvu nič ne pomaga, saj je ključnega pomena, da imamo ustrezno infrastrukturo. Pri tem mislim predvsem na množico spletnih strani, ki jih specializirana SEO podjetja za razliko od tisth, ki se prvič lotijo optimizacije, imajo in z njihovo pomočjo gradijo povezave do spletne strani, ki jo optimizirajo.

mag. Jaka Lenardič, direktor, Enki d.o.o.
Kako ocenjujete sodelovanje podjetij in digitalnih agencij v Sloveniji? Katere so prednosti in slabosti outsourcinga?
Solidno, s premalo razumevanja, spoštovanja in zaupanja (so seveda izjeme, s katerimi se dela presežke). Predvsem se to kaže pri podjetjih, ki delajo neplačane natečaje.
 
Če govorimo o podjetju, ki želi top rešitev, je outsourcing po naše bolj učinkovita možnost, saj sodeluje z ekipo strokovnjakov, ki imajo izkušnje na več projektih. Če bi te zaposloval, bi bila cena nesorazmerna, pa tudi motivacija najboljših kadrov bi bila omejena. 

Katerih kadrov v spletnem marketingu po vaših izkušnjah manjka največ v slovenskih podjetjih?
Vseh. Znanje je zelo povprečno na nivoju načrtovanja, oblikovanja, programiranja, SEO, vsebinskega marketinga, ... Mi trenutno največjo bolečnino čutimo pri oblikovalcih in programerjih.


Kako ocenjujete odnos slovenskega vrhnjega menedžmenta do digitalnega poslovanja? Kakšne so bile spremembe v preteklih letih? Trendi?
Vrhnji management ima pogosto premalo znanja, da bi razumel, kaj vse digital omogoča, ob tem pa odločitve praviloma niso pogumne. Še vedno je prepogosta praksa natečajev, ki ne dopuščajo presežkov, pa tudi oblikovanje rešitev za vodstvo in ne ciljno skupino. Pozna se tudi, da se še vedno dela pasivne zgodbe, namesto da bi on-line priložnosti izkoristili in ciljne skupine integrirali v zgodbo znamke.
 
Spremembe so seveda stalnica. Razumevanje in znanje sta višja, več je spremljanja svetovnih praks, kar doprinese k bolj pogumnim odločitvam. Vse več je natečajev, ki spodbujajo pogum in gradijo zaupanje. Vse več je metrik, ki dokazujejo uspehe in kažejo na (ne)učinkovitost klasike.
 
Luka Kogovšek
, vodja NETFORK Akademije:

"Dobrodošli v NETFORK - Akademijo za poslovni internet, kjer boste s trdim delom v treh mesecih izpilili vaše digitalne projekte. Tako je, osvojili boste ključna znanja za upravljanje digitalnih projektov in pridobili naziv Menedžer za Internet, obenem pa izvedli najbolj smiselno stvar za vašo organizacijo - izpilili strategijo in projektne načrte za vaše digitalne projekte.

Pridružite se nam in osvojite menedžerske in strokovne veščine za vodenje digitalnih projektov v zahtevnem MBA formatu predavanj, delavnic in obiskov vodilnih podjetij s področja digitalnega poslovanja.

Izbrane izjave več kot 100 udeležencev preteklih let so zgovorne, še bolj pa njihovi rezultati."


Katera znanja smo osvajali v letu 2013? - po modulih

 

Naslovnica NETFORK Akademija 2013Na letošnji NETFORK Akademiji so slušatelji v 10. izobraževalnih modulih in dveh delavnicah slišali predavanja 34. strokovnjakov za različna področja spletnega poslovanja.

Program NETFORK Akademije 2013 je bil zasnovan tako, da je pokril vsa področja, ključna za zagotavljanje učinkovitega spletnega poslovanja. Od načrtovanja strategije spletnega poslovanja, oblikovanja spletnih poslovnih modelov, do izvedbe spletnih strani in drugih digitalnih aplikacij, menedžiranja procesov,  uredniške politike, povečevanja prodaje preko spleta ali s podpora spleta, pridobivanja prometa na spletno mesto, spletne analitike in na koncu konvertiranja obiskovalcev v kupce, vse v skladu s temeljno poslovno strategijo podjetja posameznega udeleženca. Vsak udeleženec je ob podpori Luke Kogovška, vodje NETFORK Akademije, tekom vsega izobraževanja pripravljal svoj individualni projekt, namenjen digitalnim potrebam podjetja udeleženca.

1., 2. in 3. modul

Na prvih treh modulih so udeleženci predelali samo definiranje ciljnih skupin in različne poslovne modele, ki najbolje zadovoljujejo njihove potrebe (Luka Kogovšek). Splet je spremnil nakupne navade in splošno obnašanje kupcev, zato se mora spremeniti tudi delovanje podjetij na področju trženja (Darko Dujič, mag. Violeta Bulc, doc.dr. Milena Fornazarič), naj si bo s ciljem zgolj informiranja ali pa direktne prodaje. Potrebno je dobro definirati ciljne skupine, jih postaviti v središče snovanja spletne strategije in spletnega mesta, ter tako kar se da najbolje zadovoljiti njihove potrebe in pričakovanja (Vuk Ćosić, Primož Žižek), pri čemer ima ključno vlogo (tudi) spletna uredniška politika podjetja (Barbara Franko).

Predavanje NETFORK Akademije - Gospodarska zbornica Slovenija4. modul

Podrobneje je bilo o prej omenjenem “User Centered Designu” (Andrej Bolarič) oz. snovanju spletnega mesta z mislijo na končne uporabnike govora v 4. modulu, kjer so bile podrobneje predstavljene prednosti dobre uporabniške izkušnje (Mitja Mavsar) in sam proces snovanja uporabnikom prijaznega in učinkovitega spletnega mesta (Uroš Žižek) . Celovito zasnovana uporabniška izkušnja in realizacija spletne strategije od podjetja pogosto zahteva tudi prilagajanje procesov v podjetju in njihovo učinkovito menedžiranje.


5., 6. in 7. modul

V 5., 6. in 7. modulu smo še bolj temeljito obravnavali spletni prodajni lijak, prodajo preko spleta in pridobivanje obiska na spletno mesto. Ko je spletno mesto že v uporabi in nanj prihajajo obiskovalci, je pomembno, da vemo, kako izboljšati interakcijo in prodajo, saj se nenazadnje proces optimizacije uporabniške izkušnje nikoli ne konča. Da bi lahko testirali, kaj na spletnem mestu deluje in kaj ne, moramo natančno definirati KPI-je (“Key Performance Indicators”)(Rok Hrastnik) in uporabljati spletna analitična orodja in različne analitične metode , ki jih je na specialni delavnici obravnaval Uroš Žižek. “Kako izboljšati stopnjo konverzije?” je bila naša mantra v tej fazi izobraževanja.


Obisk Pro plus d.o.o. / 24ur.com
Za učinkovito tehniko pridobivanja obiska in konvertiranja tega v stranke veljajo tudi e-mail marketing kampanije (Mojca Lukan, Simon Meglič). Vendar se je te tehnike potrebno lotiti strateško in premišljeno, ker je drugače neupravičeno pričakovati dobre rezultate. Podobno velja tudi za plačano oglaševanje, ki zagotavlja natančno ciljan promet na spletno mesto (Marko Vončina, Timotej Gala, Luka Žnidaršič). O turbolentnem in vseskozi spreminjajočem se stanju na področju optimizacije spletnega mesta za iskalnike (SEO) sta slušatelje informirala Uroš Okorn in Sergej Rinc.


8. modul

8. modul je bil namenjen upravljanju ugleda podjetij in blagovnih znamk. Ob pravilno zastavljenih strategijah in pravilnem upravljanju vsebin na spletnih družbenih omrežjih so tudi ta učinkovit način za dvigovanje ugleda vašega podjetja in vaših blagovnih znamk ter za zagotavljanje in ohranjanje lojalnih strank , ki so lahko tudi vaši promotorji (Jasna Suhadolc, Karmen Mlinar). S praktičnimi primeri uporabe omrežja Facebook je slušatelje seznanil Matej Špehar na specialni delavnici. Pri naprednem upravljanju prisotnosti na digitalnih trgih (Mitja Jereb) ima pomembno vlogo prisotnost na različnih digitalnih platformah. Ključne pravne vidike spletnega poslovanja je predstavil Jaka Repanšek.


9. modul

Predzadnji, 9. modul je bil namenjen predstavitvi agencijskih vizij. Pridružili so se nam Zoran Trojar in Nina Dinjaški iz agencije Sonce.net, Sašo Dimitrievski iz Renderspacea in Marko Maher iz SpletnePOSTAJE. Zanimivo je bilo slišati, kako ti, ki razvoju dogajanja na digitalnem področju sledijo dnevno, vidijo sedanjost in kako prihodnost, ter kako gledajo na konkretne probleme naročnikov.


10. modul

Zadnji, 10. modul je bil namenjen novih tehnologijam in posledično novim pristopom. Tudi v Sloveniji je vsako leto bolj razširjena uporaba različnih mobilnih aplikacij. Kako najbolje zasnovati mobilno aplikacijo in jo izkoristiti za razvoj poslovanja, sta govorila Jurij Štukovnik in Boštjan Cokan. Kako uporabnike mobilnih naprav »obvestiti« o novi aplikaciji preko Googlovega omrežja Play in Applovega iTunes, je svoje bogate izkušnjo z aplikacijo Talking Tom delil Rok Zorko iz podjetja Outfit7 d.o.o.

Udeleženci so tudi letos obiskali podjetji Studio moderna d.o.o. in Pro plus d.o.o.

NETFORK Akademija se je zaključila z zagovorom individualnih projektov in svečano podelitvijo diplom. 

Diplomanti NETFORK Akademije 2013


Predavateljem NETFORK Akademije 2013 smo zastavili vprašanje:

 

"Kaj se v sodobni organizaciji danes pričakuje od menedžerja za internet?" Odgovarjali so tako:


Primož Žižek, MBA, E-laborat d.o.o.: »Od menedžerja za internet v sodobni organizaciji je smiselno pričakovati, da bo agent za spremembe in inovacije. V odvisnosti od panoge in vpliva interneta v njej se od menedžerja za internet pričakuje, da je odgovoren za organizacijo dela, formuliranje integralne strategije poslovanja podjetja v internetnem, digitalnem ekosistemu. Sposoben mora biti postavljati realne cilje, voditi procese v smeri njihovega doseganja in preseganja. Ker je internet transformativen ekosistem, se pričakuje širina z vpogledom v celotne procese marketinga, prodaje, komuniciranja, upravljanja operacij. Menim, da brez matematičnih oz. analitičnih sposobnosti in spretnosti danes tega dela ni več mogoče opravljati. Iz tega sledi sposobnost prevzemanja odgovornosti za dosežke in nedosežke. Koristni so naravno zanimanje za tehnologije, družbene in poslovne trende, učinkovito komuiniciranje v organizacijah horizontalno in vertikalno ter tudi sposobnost interpretiranja vloge in ugleda podjetja na digitalnih platformah. Pravzaprav govorimo o poklicu, ki bo verjetno v naslednjem desetletju med najbolj iskanimi in kar je najbolj pomembno, od menedžerjev za internet bo odvisno, kako integralno in celostno učinkovito sta in bosta trženje in komuniciranje podjetja z vsemi blagovnimi znamkami, v vseh preštevilnih kanalih, v katerih se potrošniki dandanes pomikajo z blagovno znamko, jo soustvarjajo in ji sledijo.«

 

 

Zoran Trojar, Sonce.net: »Internet v vseh svojih pojavnih oblikah bi moral biti sestavni del procesov v vsaki organizaciji. Iz tega vidika vidim vlogo "menedžerja za internet"  kot prehodno fazo do "internetne" zrelosti podjetja, pri čemer pa je tak profil ključen. S svojim dobrim poznavanjem marketinga in prodaje ter procesov v podjetju na eni strani ter poznavanjem trendov in dobrih praks na vseh trenutnih in potencialnih področjih uporabe interneta je tisti, ki skrbi za integracijo interneta v poslovne procese ter usmerja in svetuje posameznim funkcijam v podjetju pri konkretnih projektih. V večjih podjetjih vodi ekipo specialistov, ki sami ali z zunanjimi agencijami izvajajo potrebne akcije, bodisi pri izgrajevanju lastnega spletnega prostora, uporabi in menedžiranju skupnosti, razvoju storitev in aplikacij in podobno.«


 

Rok Hrastnik, Iprom d.o.o.: »Ogromno. Na operativnem nivoju učinkovito vodenje vseh internetnih komunikacijskih in oglasnih aktivnosti, od Facebook komuniciranja pa do upravljanja z iskalnim marketingom in e-mail komuniciranjem ter seveda vse skupaj podprto z ustrezno analitiko in stalno optimizacijo.

 

Na strateškem nivoju pa proaktivna integracija interneta v vso preostalo komuniciranje in dolgoročno tudi pomoč organizaciji pri nadgradnji obstoječih poslovnih modelov ter razvoj novih poslovnih modelov za sposobnost dolgoročnega konkuriranja v vse bolj povezanem svetu.«

 

 

Mag. Mitja Jereb, TSmedia d.o.o.: »Menedžer za internet je tista oseba v organizaciji, ki mora poiskati potenciale, ki jih organizacija lahko doseže s širitvijo svojih produktov ali storitev na internet. Zelo pogosto gre namreč za popolnoma nov trg in nove priložnosti. Hkrati se od menedžerja za internet pričakuje, da bo sodelavcem dnevno dokazoval, zakaj je smiselno spreminjati obstoječe vzorce delovanja in prilagajati poslovne funkcije, ki so morda v organizaciji veljali desetletja. Menedžer za internet mora najbolje poznati vzorce in navade sodobnih uporabnikov in točke dotika, s katerimi jih lahko dosežemo.«


 

Matej Špehar, To-do communicate online: »Ravnokar sem se vrnil iz kratkega poslovnega obiska. Imel sem sestanek s t.i. menedžerjem za internet, ki je potreboval nekaj novih usmeritev pri delu. Ko mi je predstavil svoj delokrog sem imel zanj nov naziv – internetni superman. V večini slovenskih podjetij namreč vse, kar diši po spletu prevečkrat naložijo na pleča ene osebe, ki je že tako zasuta z delom. Brez izobraževanj, brez motivacije, brez nagrajevanja, a z velikimi pričakovanji. Urejanje spletne strani, profilov na družabnih omrežjih, e-mail marketing, priprava grafike za splet, načrtovanje novih strategij... le supermani zmorejo vse to. In brez ustreznih znanj in motivacije vaš superman ne bo znal leteti



mag. Simon Meglič, ePrvak d.o.o.
: »Menedžer v sodobni organizaciji je predvsem interdisciplinarni povezovalec med menedžmentom, IT-jem, marketingom in prodajo. Programerji govorijo povsem drugačen jezik od menedžerjev in marketingarjev. Dober internetni menedžer pa mora znati govoriti vse tri jezike. Hkrati mora biti zelo dober pri vodenju projektov in ekipe ljudi, ki dejajo na spletnem oddelku. Biti mora tudi dober strateg, da zna pametno krmariti med vsemi spletnimi novitetami. Znati mora spodbujati kreativnost in imeti globoko razumevanje poslovnih procesov v podjetju, kjer deluje. Imeti mora dobro razumevanje ključnih spletnih področij (e-mail marketing, SEO, uporabniška izkušnja, google adwords, socialna omrežja, razvoj spletnih strani …). Skratka, če hoče biti uspešen mora biti MULTIPRAKTIK s posluhom za ljudi


 

mag.Violeta Bulc, PMBA, Vibacom d.o.o.: Menedžer za internet mora razumeti segmente, ki jih nagovarja skozi splet, da razume njihove potrebe, načine izražanja (jezik), da razume, kakšno dodano vrednost preko spleta za njih ustvarja in da sledi tehnološkim novostim. Ob tem mora ves čas iskati inovativne oblike komuniciranja, vsebine pa podajati na inovacijski način. Še vedno pa velja: posel so ljudje, zato je osnovna naloga tudi menedžerja za internet, da ustvarja ustrezne pogoje za razcvet zaposlenih in jih vedno znova spodbuja k presežkom.


 

Milena Fornazarič, doc. dr. MF, Arista Plus d.o.o.: »Sodobni menedžer za internet mora svoje tehnološko znanje in razumevanje digitalnega sveta znati prevesti v jezik sodelavcev (predvsem menedžmenta, ki odloča o razvoju podjetja), kupcev, okolja... in ustvariti tak poslovni model, da tehnologija omogoča večjo razliko v ceni, večji tržni delež, več prodanih enot, bolj zadovoljne kupce... Zato je pomembno, da pri svojem tehnološkem znanju ne pozabi na veščine dela z ljudmi in široko znanje o svetu in trendih. Zaradi tehnologije se svet še nikoli ni hitreje vrtel kot danes, zato so vmesniki nujni.«



Radoš Skrt, Nasvet.com
: »Menedžer za internet mora imeti poleg dobrih organizacijskih sposobnosti predvsem širino s področja poznavanja celotnega internetnega marketinga. Pri tem mislim seveda na poznavanje optimizacije konverzij, e-mail marketinga, spletnega oglaševanja, iskalnega marketinga (SEM in SEO), spletne analitike, itd. Dober menedžer spremlja trende, neprestano testira nove prodajne prijeme in ponudbe, optimizira uporabniško izkušnjo na spletni strani, meri in analizira vse internetne aktivnosti in jih nenehno tudi optimizira. Takšen pristop je nujno potreben, če želiš biti korak pred konkurenco



Timotej Gala, Httpool d.o.o.
: Internet menedžer mora imeti pregled nad možnostmi in priložnostmi, ki jih internet kot komunikacijski kanal ponuja. To pomeni, da dobro pozna bistvene zakonitosti delovanja mobilnega, spletnega in video oglaševanja, iskalnega marketinga in tehnologij, s katerimi se ti kanali upravljajo, in potencialen izplen vsakega kanala. S takim znanjem je sposoben razumeti, pripraviti in izpeljati strategijo za svoje podjetje. 

 

 

"Zakaj na NETFORK Akademijo?"


Nekaterim predavateljem NETFORK Akademije smo zastavili sledeče vprašanje: "Zakaj bi v danih okoliščinah svetovali udeležbo na NETFORK Akademiji (ali drugem, podobnem izobraževanju), ki ima za cilj celosten in konkreten razvoj kompetence za spletno poslovanje?"

Darko Butina, mimovrste=), direktor: »Glede na program in predavatelje ter vsebine, ki bodo predstavljene, lahko vsak udeleženec pričakuje, da bo osvojil tako osnove kot tudi poglobil svoje poznavanje spleta in poslovanja prek spleta, kar je danes pogoj za uspešno poslovanje in omogoča doseganje konkurenčne prednosti sodobnim podjetjem

Rok Hrastnik, Iprom d.o.o., direktor: »NETFORK Akademija daje menedžerjem celosten vpogled v upravljanje z internetnim trženjem, kar je danes zagotovo ena temeljnih kompetenc vseh vodstvenih kadrov. Vsekakor priporocam!«



Urban Korenjak, ProPlus d.o.o., vodja oddelka internetnega trženja: »Ljudje ne živimo več v virtualnem svetu. Virtualni svet je postal resničnost, v katerega smo vpleteni vsi. Za tržnike je pomembno, da najdemo svojega kupca ter da znamo kupčevo pozornost čimdlje vplesti s svojo blagovno znamko. Blagovne znamke preko digitalnih medijev svojo ciljno populacijo vključujejo, z njo interaktivno sodelujejo ter seveda intimno zapeljujejo. Če je še do prekratkega veljajo, da so na svetu masovni mediji, sedaj velja, da je na svetu masa medijev. Vsak človek je medij. Zakaj ne bi bil vaš kupec tudi medij vaše blagovne znamke? S prisotnostjo na NETFORK Akademiji boste prišli do spoznanja, kako enostavno so lahko vaši kupci glasniki vaše blagovne znamke ter kako strateško in celostno širiti vpliv svoje blagovne znamke preko digitalnih medijev

Timotej Gala, Httpool d.o.o., direktor: »Za slovenske oglasevalce je danes nujno, da investirajo v izobrazevanje svojih zaposlenih na podrocju digitalnega marketinga. Le tako bodo lahko sledili hitrim spremembam v navadah svojih kupcev, novih tehnologi ter komunikacijskih resitvah, brez katerih podjetja neoptimalno trosijo svoj marketinski budget. Podjetja potrebujejo kompetentne in z znanjem oborozene specialiste, ki znajo pripraviti in izpeljati strategije digitalnega komuniciranja ter biti pravi sogovornik z digitalnimi specialisti, mediji in ponudniki resitev. Netfork akademija ponudi udelezencem odlicno osnovo za nadaljni samostojni strokovni razvoj na podrocju digitalnih medijev in komunikacij

Radoš Skrt, Nasvet.com: »Vsem, ki bi radi vstopili v svet internetnega poslovanja in v njem prevzeli tudi aktivno vlogo, toplo priporočam udeležbo na NETFORK Akademiji. Dva meseca strnjenega programa, ki obravnava vsa ključna področja internetnega marketinga in žametni izbor strokovnjakov, ki prenašajo znanje na udeležence, so zagotovilo, da bodo udeleženci dobili potrebno širino in dobro podlago, ki je nujna, da se razvijejo v top internetne tržnike

Jasna Suhadolc, Virtua PR d.o.o., direktorica: »NETFORK Akademija je po mojem mnenju najboljše izobraževanje v Sloveniji za vse, ki se ukvarjate z različnimi vidiki poslovanja in komuniciranja na internetu. Predavatelji smo praktiki, ki delujemo na različnih področjih in mislim, da lahko udeleženci tako dobijo širok nabor uporabnih znanj

Violeta Bulc, Vibacom d.o.o., direktorica: »NETFORK Akademije priporočam, ker se le preko svežih znanj in iskušenj, ki pa se najbolje integrirajo v našo zavest preko dela v medstrukturnih timih, lahko dinamično odzivamo in prilagajamo pri našem vsakodnevnem delu in v življenju nasploh. V slednjem je formula uspeha.«


Jaka Repanšek
, pravnik, Svetovalna družba Republis: »Področja, ki so tema vsakoletne NETFORK Akademije, se v praksi in posledično v predpisih, ki jih urejajo, spreminjajo z bliskovito naglico. Za odločevalce in ostale udeležence v poslovnih precesih je nujno, da so sproti seznanjeni z najnovejšimi trendi in smernicami razvoja. Kot pravnik se zavedam, da je pravo sicer vselej korak za razvojem (spletnih in informacijskih) tehnologij, a je poznavanje prava, ki ureja delovanje podjetij in posameznikov na teh področjih, ključna konkurenčna prednost vseh, ki želijo biti korak pred tekmeci.«

 

Vuk Ćosić, Luka Kogovšek in Primož Žižek - člani strokovne komisije - o letošnjih ciljih NETFORK Akademije

 

 

 

Članom strokovne komisije, pred katero bodo udeleženci letošnje NETFORK Akademije zagovarjali svoja znanja in projekte, smo zastavili naslednje vprašanje: "Kakšen je letošnji izziv NETFORK Akademije? Katera znanja bodo morali udeleženci dobiti, kaj bodo morali razumeti, da bomo opravičili svoj moto akademije - »Usposabljamo menedžerje za internet?"


Vuk Ćosić, član strokovne komisije: "Informacijska družba, ki kljub finančni in intelektualni krizi našega časa neustavljivo nastaja, prinaša ireverzibilne strukturne spremembe v naš dosedanji način življenja. Poudarjena konvergenca med online in offline poslovanjem ter delovanjem postavlja pred podjetja izziv holističnega razmisleka o svoji usposobljenosti za udeležbo v hitro spreminjajočih se pogojih. Internetni manager je tista oseba znotraj podjetja, ki mora med prvimi opozarjati na digitalni eko-sistem in pomagati pri artikulaciji ter realizaciji novega načina poslovanja in komuniciranja v svoji organizaciji."

Luka Kogovšek, član strokovne komisije: "Internetizacija takorekoč vsega, kar nas obkroža in strma rast internetnih kazalcev zahteva od podjetij temeljit premislek o ustreznosti obstoječih poslovnih modelov in prodajnih poti. Marsikdo še ni zares dojel, da je internet že nekaj let osrednji kanal zbiranja informacij in ima zato ključno vlogo pri prodaji. Področje za katerega podjetje potrebuje kompetentnega vodjo, ki z internetno optiko sodeluje pri zasnovi, razvoju, komunikaciji in prodaji izdelkov. Cilj NETFORK Akademije so usposobljeni internetni generalisti, ki bistveno prispevajo k projektom in samostojno koordinirajo številne specialiste kot so načrtovalci uporabniške izkušnje, programerji, oblikovalci, specialisti za iskalni marketing, socialna omrežja ipd.."

Primož Žižek, vodja akademije in član strokovne komisije: "Letošnji izziv NETFORK Akademije je takšen, kot so izzivi digitalne panoge to leto. Najprej in predvsem upravljanje sprememb, kulture in adaptacija poslovnih modelov. Potem je tu obvladovanje procesa v smislu vodenja uredništev in zagotavljanja tekočega e-poslovanja tudi z vidika prilagodljivosti za vse platforme.

Seveda je umetnost digitalnih menedžerjev združevanje poslovnih in funkcijskih ciljev ter stalna sposobnost ločevanja dreves od gozda v tem stalno spreminjajočem se okolju. Razumevanje in odločanje glede na partikularnosti tehnologij, trendov, navad in hkrati glede na holistične vplive, globinske spremembe v panogah in profitnih modelov ločuje zmagovalce od poražencev, inovatorje od sledilcev. Skratka, leto 2012 je z vidika razvojnih vprašanj kompetenc in ključnih veščin zanimivo in zahtevno kot že dolgo ne.

Ampak zgoraj povedano, znamo povedati vsi, ker beremo iste knjige, iste revije, iste članke, bloge, profile, znance. Torej, kako v hrušču, stalni tekmi, pritiskih, organizacijskih omejitvah poiskati najboljše odgovore in delovati hitro, učinkovito za podjetje, za sodelavce in sebe? No, to pa so že skrivnosti NETFORK Akademije, ki jih lahko pridobijo samo tisti, ki se akademije tudi dejansko udeležijo in s preko 25 predavatelji in gosti ter udeleženci tvorijo enkratno skupino podpore in razvoja.

V času, ko nam vsi prodajajo svoje rešitve, posle, poslovne modele, produkte in storitve kot čisto zlato in hitro pot v srečo, je realen, trezen in konsistenten vpogled v naravo digitalnega posla nujna poteza za vsako podjetje.

NETFORK Akademija je tukaj zato, da kompleskno poenostavi ter da tisto kar drugi skrivajo, deli in izmenjuje.

In kar je najpomembneje, vsi, čisto vsi, ki sodelujejo pri NETFORK Akademiji, živijo od svojega znanja, poslovne učinkovitosti in podjetnosti v povezavi z digitalnim, v povezavi z največjimi družbenimi in poslovnimi spremembami sodobnega časa. In vse, kar znajo v zvezi s tem poslom, bodo delili z vami, če bostena letošnji akademiji z nami, v prostorih strateškega partnerja NETFORK Akademije, v Inovacijskem centru družbe IBM."

NETFORK: Kako NETFORK Akademija odgovorja na vse večje izzive podjetij pri poslovanju preko spleta?


PRIMOŽ ŽIŽEK: Ključno pri vsem skupaj je, da smo precej povezani s podobnimi organizacijami po svetu, s katerimi si redno izmenjujemo informacije in prakse, poleg tega je nujno spremljanje strokovne literature, študijskih primerov in seveda programov šol, kongresov, seminarjev.

 

Pomembno, morda najpomembneje je tudi, da so vsi predavatelji izkušeni praktiki, teoretiki in ljudje, ki jim poslovanje na spletu predstavlja jedro profesionalnega delovanja. Vsi so na svojih področjih referenčni strokovanjaki, avtorji, poslovneži, kar poenostavi sestavo kurikuluma in nujnih kompetenc.

 

Smo pa letos spričo sprememb na trgu izpilili tako "seminarski" del kot praktikum, predvsem kot odgovor na vse večje izzive povezane z družbenimi mediji in omrežji ter mobilnimi tehnologijami.


NETFORK: Kako se slovenska podjetja lotevajo poslovanja preko interneta?


PRIMOŽ ŽIŽEK:
Zelo različno. Še kar velja, da nekatera še naprej gradijo svojo mednarodno pozicijo prav na učinkoviti izrabi integracije internetnega kanala v celosten splet trženskih poti, spet drugi pa se šele spoprijemajo z osnovno abecedo ključnih sestavin učinkovitega poslovanja na omreženih trgih.

 

Žal se še vedno vse preveč podjetij spletnega poslovanja loteva stihijsko in po sistemu "to in to sem prebral« ali »pa to in to so mi svetovali..." ter s premalo vključenosti vrhnjega menedžmenta ali lastnikov pri določanju ciljev in strateškega pozicioniranja na digitalnih trgih. Od tod relativno
počasen in zaspan trg na tem področju v Sloveniji. Deloma je to tudi odsev geografske majhnosti Slovenije, saj nekateri sicer uspešni online trgovinski modeli pri nas nekako ne "stečejo".


NETFORK: Kako se skozi leta spreminjajo kompetence internetnih menedžerjev?


PRIMOŽ ŽIŽEK:
V uspešnih podjetij imajo internetni menedžerji eno od osrednjih vlog pri načrtovanju in izvajanju poslovananja. So najprej dobri menedžerji in vodje, hkrati pa tudi vsestranski ljubitelji tehnologij, poznavalci spletnega poslovanja v svojih panogah in močno vpeti v najnovejše tokove in trende.

Poleg tega je vse več poudarka namenjenega komuniciranju ciljev in metod poslovanja prek spleta znotraj organizacije, saj je razumevanje znotraj organizacij ključno za celovit, ciljno usmerjen in na poslovne rezulate osredotočen pristop pri poslovanju na digtialnih tržiščih. Če povzamem, dobri menedžerji za internet obvladajo tako online kot offline poslovno življenje in so odlični usklajevalci in koordinatorji dela vse večjega števila sodelavcev iz vse večih oddelkov. S tem raste tudi vpliv in moč menedžerjev za internet.

 

NETFORK: V čem se vodenje spletnega uredništva / internetnega oddelka razlikuje od vodenja drugih oddelkov?

 

BARBARA FRANKO: V bistvu ni velike razlike. Odvisno je bolj od vodje in njegovih karakteristik ter voditeljskih sposobnosti, je pa zelo odvisno od tega, kakšno spletno uredništvo vodiš. Če gre za korporativno spletno mesto in je uredništvo praviloma sestavljeno iz ljudi, ki prihajajo iz različnih oddelkov zaradi česar pogosto niso navajeni delati skupaj, sta motivacija in dobro timsko vzdušje zelo pomembna; ves čas jih je potrebno vzpodbujati, da sodelujejo in se počutijo kot del tega tima.

Če pa gre za spletni medij, je delo popolnoma drugačno, uredništvo je navajeno delati skupaj, vedo kaj so njihove naloge in ponavadi z vključevanjem nimajo težav. Se pa pri spletnih medijih vse dogaja nekajkrat hitreje in dela je precej več!

 

O kateremkoli od omenjenih uredništev že govorimo, je treba poudariti, da je delo povezano z internetom vedno zelo zanimivo in dinamično in je zato tudi delo v teh oddelkih toliko bolj zanimivo, kreativno, zabavno ... nasploh najboljše je ;).

 

NETFORK: Se je danes teže boriti s konkurenco in dosegati dobre poslovne rezultate pri vodenju spletne ali klasične trgovine?

 

JUGOSLAV PETKOVIĆ: Danes je prag vstopa na trg (še posebej pri spletnih trgovinah) že tako nizek, da lahko tekmuje skoraj vsak. Zato je konkurence vedno več in je toliko bolj pomembno, kakšen je produkt (v tem primeru storitev), ki ga potrošnikom ponujamo. Tu šteje čim boljše poznavanje ciljne skupine, jasno zavedanje o prednostih, ki jih imamo, ter agilnost pri izvedbi. Slednje pomeni, da se na začetku fokusiramo na najmanjši skupni imenovalec med vizijo in trenutnim produktom ("minimum viable product"), potem pa opazujemo reakcije trga in se prilagajamo. S takšnim pristopom ima podjetje, kljub veliki konkurenci, možnost preživeti in uspeti.

 

NETFORK: Kakšen tip marketinških akcije je po vaših izkušnjah najbolj  primeren za mobilni kanal?


BOŠTJAN COKAN: Mobile marketing omogoča relevantno komunikacijo s točno določeno ciljno skupino ob točno določenem času. Pri oglaševanju v klasičnih medijih visokega dosega (TV, tisk, zunanje oglaševanje, radio) so vstopni stroški oglaševanja, pri katerem lahko dosežete dober učinek, zelo visoki. Zato je zelo pomembno, da pri oglaševanju integriraramo mobile marketing, s katerim izmerimo ostale medije in pridobimo kakovostno bazo za nadaljno pospeševanje prodaje.

 

NETFORK: Katere stvari mora vedeti vsako podjetje, ki se namerava posluževati mobilnih aplikacij pri oglaševanju in prodaji?

 

BOŠTJAN COKAN: Vsako podjetje mora stremeti h grajenju lastne baze, s katerim lahko gradi pozitiven odnos s svojimi kupci. Pomembno je, da že na začetku pravilno zastavi strategijo in vztraja. Predvsem se mora zavedati, da komunicira z vsakim posameznikom, zato je pri tovrstnem komuniciranju najpomembnejša vsebina.

Torej, komuniciraj takrat, ko imaš kaj za povedati. Sicer ne komuniciraj!

 

NETFORK: Ali lahko prav vsako podjetje, iz vsake panoge išče (najde) priložnosti v spletnih družabnih omrežjih?

JASNA SUHADOLC: Vsako podjetje ima zgodbe, ki jih želijo slišati njihovi deležniki, ne gleda na panogo. V spletnih družabnih omrežjih so podjetja bolj odprta, komunicirajo odkrito in transparentno ter se hitro odzivajo. Sodelovanje v spletnih skupnostih pomeni sodelovanje v pogovorih, podjetja dobijo tako obraz in s svojimi deležniki resnično gradijo odnose. To se še posebej pokaže pri kriznem komuniciranju, ko je socialni kapital, ki ga je podjetje ustvarilo, izjemno pomemben. Za podjetja, ki komunicirajo z mlajšimi, delujejo v visokotehnoloških panogah ipd. pa je komuniciranje prek družabnih omrežij pravzaprav nujnost. Ne gre le za Facebook; za prepoznavnost blagovne znamke so pomembne tudi nišne spletne skupnosti.

NETFORK: Katera vprašanja si je treba nujno zastaviti, ko snujemo strategijo spletnega poslovanja za podjetje / organizacijo?

VUK ĆOSIĆ:Pet ključnih vprašanj je:

1. Na kakšen način je nastop informacijske družbe vplival na mojo industrijo v globalnem in lokalnem merilu?
2. Ali s svojim delovanjem in s pomočjo spletnih komunikacij lahko razširim svojo horizontalno in vertikalno udeležbo v življenju svojih kupcev?
3. Kako s svojim delovanjem lahko izboljšam življenja svojim kupcem?
4. Ali se lahko v tej luči lahko tudi pozicioniram (kot dobronameren in kompetenten)?
5. Kakšne spremembe v vodenju, delovanju in organizacijski strukturi podjetja bo nujno uvest na podlagi odgovorov na prejšnja vprašanja?


NETFORK: Katere so ključna vprašanja, ki si jih moramo danes zastaviti pri snovanju spletne oglaševalske akcije in 3 ključna pravila, ki maksimirajo učinkovitost posamezne akcije?

TIMOTEJ GALA: Vsak oglaševalec mora vedeti katere digitalne kanale komuniciranja lahko oziroma mora izkoristiti na ravni bodisi ene same akcije bodisi celoletne strategije. Pri tem mora upoštevati naslednje kanale, ki jih uporabniki v veliki meri uporabljajo: spletni iskalniki, instantno komuniciranje (chat), mobilni splet (aplikacije), video in standardne vsebine, socialna omrežja in elektronska pošta.

3 ključna pravila za maksimiziranje učinkov teh aktivnosti so:

1. natančno definiranje ciljev (poslovni in komunikacijski), ciljnih skupin in kriterijev učinkovitosti (KPI);
2. pravilen izbor zgoraj naštetih kanalov glede na doseg, ceno in način uporabe;
3. pravilna in redna uporaba optimizacijskih orodij na vsakem kanalu z namenom maksimiziranja učinkov akcije.
Pred začetkom letošnje Akademije za poslovni internet – NETFORK smo štirim predavateljem zastavili po eno vprašanje s področja, ki ga bodo letos predavali NETFORKU. Sledili bodo pogovoru z drugimi predavatelji.

NETFORK: Kako naj se začne dan PR-ovca, če govorimo o odnosih z javnostmi na internetu?

 

DUŠKA MERVAR: Po novem tudi zelo omreženo. Poleg časopisov zjutraj ob kavi, če je za to sploh še čas, je obvezno preverjanje novega dogajanja na vseh profilih in straneh družbenih medijev, ki živijo tudi v večernih in nočnih urah. Pri hitrosti in odzivnosti pa gotovo pomagajo tudi vse bolj zmogljivi pripomočki – mobiteli in druge prenosne naprave, ki so naš stalni dostop do digitalnega dogajanja. Mantra dinamike, odzivnosti in širše socialne komponetne, ki jo je prinesel v življenje internet z družbenimi mediji, velja gotovo tudi piarovce in njihov začetek dneva.

 

NETFORK: Katera so 3 ključna pravna področja, ki jih mora poznati in delovati v skladu z njimi vsak odgovoren urednik spletnega mesta?

 

JAKA REPANŠEK: S pravnega stališča je ključnega pomena odlično poznavanje prava intelektualne lastnine, zlasti avtorskega prava, priznavanje pomena urejenih pogodbenih odnosov s sodelavci in zunanjimi partnerji ter poznavanje pravil oglaševanja in komuniciranja na spletu. Posebej pomembno pa je tudi poznavanje in sledenje etičnim pravilom in normam strpnega in demoktaričnega komuniciranja na spletu.

 

NETFORK: Kako bi definirali spletno analitiko kot poslovni proces in če lahko izpostavite 3 ključne vidike spletne analitike v spletnem poslovanju?

 

UROŠ ŽIŽEK: Pri poslovanju vsakega podjetja je analitika ena od osnovnih načel dobrega poslovanja. »Srečo« imamo, da je pri poslovanju na spletu možno analitično spremljati skoraj vsak korak, zato nam ni potrebno ugibati ali nekaj »deluje« ali ne, saj lahko z le nekaj koraki in v nekaj urah nedvoumno ugotovimo ali naše marketinške metode delujejo, ali je elektronsko sporočilo, ko smo ga poslali, upravičilo sredstva, ki smo jih porabili zato, ali bolje deluje večja slika in manjši naslov, ali bolje deluje pripis »ugodno« ali »brezplačno« itd. Za to so nam na voljo zelo dobre analitične storitve, med njimi mnoge brezplačne, katere nam omogočijo naše poslovne odločitve sprejemati z minimalnimi stroški, minimalnimi resoursi ter z veliko gotovostjo in natančnostjo.

 

Spletna analitika še zdaleč ni le spremljanje poročil v orodju Google Analytics in spremljanje indikatorjev kot so št. obiskovalcev, št. pogledov strani, št. ogledanih strani na en obisk itd. To so le osnovne spremenljivke. Resni postopki se začnejo, ko v matrikah spletne analitike upoštevamo poslovne cilje podjetja.

 

In kateri so 3 ključni vidiki spletne analitike?

 

1. Poznavanje, upoštevanje in udejanjenje poslovnih ciljev podjetja, je vsekakor prvo kar mora dober in odgovoren spletni analitik imeti vedno pred seboj.

 

2. Radovednost in zdrava pamet sta ključni osebnostni lastnosti učinkovitega spletnega analitika.

 

3.  Analitični oddelek je potrebno vključiti v ostale ključne poslovne procese podjetja. Na vsakem koraku spletnega poslovanja si namreč lahko pomagamo s spletno analitiko in spletnimi analitičnimi orodji. Še tako težavno odločitev lahko enostavno preverimo in v naslednjem trenutku prilagodimo spletno komunikacijsko akcijo tako, da bo bolj delovala, da bo več prodala, če želite.

 

NETFORK: S katerimi informacijami, podatki mora odgovorna oseba razpolagati preden se loti optimizacije spletnega mesta za spletne iskalnike? Kateri so torej korak, ki se morajo zgoditi pred samo optimizacijo?

 

RADOŠ SKRT: Prvi korak prek začetkom izvajanja optimizacije je definiranje ključnih besed na podlagi katerih boste optimizirali vstopno stran ter vsaj še nekatere najpomembnejše kategorijske podstrani spletne predstavitve. Pri izbiri ključnih besed morate razmišljati predvsem z vidika uporabnikov in pomisliti kaj bi vtipkali v iskalno polje, da bi našli storitev ali produkt, ki ga izpostavljate na vaši spletni strani. Pri izboru ključnih besed je nepogrešljivo brezplačno orodje Google Keyword Tool (https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal), saj nam pomaga poiskati ključne besede na podlagi njihove popularnosti pri uporabnikih.

 

Video vsebine

arhiv video vsebin >
Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin.
Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke